تازه‌ترین اهانت افراطیون انگلیسی به قرآن

فردی به نام گراهام فرنچ یک نسخه از قرآن را با میخ به دیوار این رستوران کوبید تا بدینگونه اعتراض خود به تبدیل شدن آن به مرکز آموزشی مسلمانان را اعلام کند.

به گزارش گروه وبگردی ممتازنیوز،موج ضد اسلامی و حملات نژادپرستانه علیه مسلمانان در انگلستان همچنان رو به افزایش است.

در تازه‌ترین مورد، انگلیسی‌های افراطی در اعتراض به تبدیل شدن یک رستوران و آبجوفروشی به مرکز آموزشی مسلمانان در منطقه دورهام، اقدام به اهانت به قرآن کریم کردند.

یکی از این افراد به نام گراهام فرنچ یک نسخه از قرآن را با میخ به دیوار این رستوران کوبید تا بدینگونه اعتراض خود به تبدیل شدن آن به مرکز آموزشی مسلمانان را اعلام کند.


تاجری به نام کیسر جاوید چودری که خریدار ساختمان مذکور است،‌ به دادگاه گفته که از زمان خرید این ساختمان بارها مورد تهاجم و فشار گروه‌های افراطی قرار گرفته است.

بازرس ویکی ویلسون هم در این باره خبر داده است که از زمان خرید ساختمان مذکور از سوی آقای چودری، مخالفت شدیدی از سوی گروه‌های افراطی با طرح وی برای تبدیل ساختمان به مرکز تحصیلی مسلمانان رخ داده و این افراد با اسپری اقدام به نوشتن متن‌های اعتراضی بر دیوارهای ساختمان کرده و شیشه‌های آن را نیز شکسته‌اند.

اطلاعات موجود در فیس بوک نشان می‌دهد فرنچ عضوی از گروهی نژادپرست موسوم به اتحادیه دفاعی شاتون Shotton Defence League است.

فرنچ پس از دستگیری ادعا کرده که علت اقدام وی حس انتقام‌جویی بوده زیرا یک روز پس از حمله به ساختمان مذکور از سوی زن مسلمانی که نقاب پوشیده بود، تعقیب شده است.

دیوید کار رئیس دادگاه نیز اذعان کرده که کوبیدن قرآن به دیوار با میخ، اقدام بسیار نادرستی بوده است.

با این حال، فرنچ با اخذ تعهد مبنی بر عدم ایجاد مزاحمت برای چودری، آزاد شده است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.