تازه‌ترین فیلم تدوینگر «جدایی نادر از سیمین» / زن و شوهربازیگر به دیدن نمایش « قرمز +یک عالمه سفید» رفتند

«یک، دو، سه … پنج» روی میز تدوین.

به گزارش روابط عمومی این فیلم، چند جلسه پایانی از فیلمبرداری فیلم سینمایی « یک ، دو ، سه … پنج » در دامغان به زودی شروع می‌شود و اولین ساخته بلند محمد معیری در تهران بر سر میز هایده صفی‌یاری درحال تدوین است.

پیش تولید اولین ساخته معیری در بهار ۹۰ آغاز گردید که به دلایل فنی وقفه‌ای در آن افتاد و مجددا در مهرماه ۹۰ به طور جدی پیش تولید فیلم از سر گرفته شد و در نهایت فیلمبرداری این فیلم در ۲۱ دی ماه ۹۰ کلید خورد و فیلمبرداری آغاز گردید.
 

حدود ۸۰ درصد از صحنه‌های این فیلم را پلان‌های خارجی تشکیل میدهند که با سختی خاص خود ضبط شده است.
 

 فیلم در گونه فیلم‌های «جاده‌ای» تعریف می‌شود و از بازیگران شاخص ایرانی و افغان در این فیلم استفاده شده است. داستان در دوره طالبان شکل می‌گیرد و به قدرت رسیدن طالبان در سال ۱۹۹۹ و فجایع آن دوران و درگیری‌های طالبان را روایت می‌کند. 

 

در این فیلم، همایون ارشادی، عبدالولی تلاش، آناهیتا افشار، علی باقری، امیر مولوی، فرهاد خردمند، حسن نوری، ایرج صادقی طاری، فرهاد اخلاقی، حمیدرضا آذرنگ و … به ایفای نقش می‌پردازند.

 

فیلم «آخرین ترانه شب» کلید می‌خورد
فیلم کوتاه داستانی «آخرین ترانه شب » توسط هومن عین الهی فیلمساز جوان ایرانی که پیش از این مستند « آنکه گفت نه … آنکه گفت آری » را در کارنامه دارد، اردیبهشت ماه به مرحله ساخت خواهد رسید.
 

به گزارش روابط عمومی فیلم، با پایان مراحل پیش تولید که سه هفته به طول انجامید، فیلم به مرحله ساخت رسیده و تصویربرداری آن هفته دوم اردیبهشت ماه در تهران آغاز خواهد شد.

 

هومن عین الهی پیش از این به ساخت فیلمهای مستند پرداخته و توانسته بود برای فیلم مستند «آنکه گفت نه… آنکه گفت آری» علاوه بر دریافت دیپلم افتخار بهترین فیلم مستند از جشنواره سینما حقیقت، در چندین جشنواره خارجی از جمله اسپانیا، کانادا و هلند نیز حضور داشته باشد.
 

گفتنی است اغلب بازیگران این فیلم از هنرمندان تئاتر انتخاب شده اند و فیلمنامه نیز توسط هومن عین الهی به نگارش درآمده است. این فیلم به حواشی زندگی زنی می پردازد که به تنهایی و در یک آپارتمان زندگی می کند.

 

سیمونیان مدیر دبیرخانه جشنواره فیلم‌های ویدئویی شد

سیمون سیمونیان طی حکمی از سوی محمدرضا عباسیان مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری و دبیر جشنواره بین المللی فیلم ویدیویی تهران به سمت مدیر دبیرخانه و تشریفات جشنواره منصوب شد.

 

مؤسسه رسانه‌های تصویری با حمایت سازمان سینمایی کشور، همزمان با مبعث نبی اکرم(ص) و میلاد حضرت اباعبدا…(ع) نخستین دوره جشنواره بینالمللی فیلم ویدئویی تهران به منظور سنجش ارزشهای هنری و تکنیکی، تشویق و تقدیر سازندگانی که به ترجمان زیبا و هنرمندانه پیام و آرمانهای عالیه اسلامی و ملی مبادرت کردهاند این جشنواره را برگزار می‌کند.

 

نمایش « قرمز+یک عالمه سفید» ویژه هنرمندان اجرا شد.

پروفسور احمد کامیابی مسک، دکتر فرهاد ناظرزاده کرمانی،خسرو حکیم رابط ،مسعود رایگان، رویا تیموریان،صور اسرافیل علمداری ، آرش عباسی ، نیما دهقانی و … از جمله هنرمندان و استادان تئاتری بودند که در این اجرا به تماشای این نمایش نشستند.

 

پیش از این نیز هنرمندانی چون حسین پاکدل،آهوخردمند،دکترفریندخت زاهدی،اسماعیل میهن دوست ،مسعود فروتن، خسرو احمدی ،محمد ساربان، رویا بختیاری،عباس غفاری ازاین اجرا دیده کرده بودند.
 

 «قرمز+یک عالمه سفید»یک ملودرام اجتماعی است که توسط ماریا شاهی نوشته شده و بهنام حجتی آن را کارگردانی کرده است. این نمایش که هر شب به جز شنبه ها ساعت ۴۵/ ۱۸ در تالار انتظامی خانه هنرمندان ایران اجرا می شود،یکی ازآثاربرگزیده بخش نمایشنامه خوانی مولوی بوده است، تبسم هاشمی حائری،الهه شه پرست، میثم نوروزی ونازنین بابایی بازیگران این نمایش هستند .

 

رضا کریمی با«آدمکش» راهی کشور چین شد

رضا کریمی برای نمایش فیلم آدمکش در جشنواره بین المللی فیلم «بیجینگ» چین از سوی موسسه رسانه های تصویری عازم پکن شد.
 

به گزارش روابط عمومی مؤسسه رسانه‌های تصویری، فیلم‌ سینمایی «آدمکش » به کارگردانی رضا کریمی به همراه فیلم سینمایی «اینجا بدون من» ساخته بهرام توکلی در بخش «پانوراما» دومین دوره جشنواره بین المللی فیلم «بیجینگ» چین در تاریخ ۲ لغایت ۹ اردیبهشت ماه   در شهر پکن به نمایش گذاشته خواهند شد.

فیلم سینمایی «اینجا بدون من» در نخستین حضور خود در بخش مسابقه سینمای جهان سی و پنجمین جشنواره مونترال توانست جایزه بهترین بازیگر زن را با نقش‌آفرینی فاطمه معتمدآریا دریافت کند و تاکنون در جشنواره هایی همچون جشنواره بین‌المللی «هامبورگ» ، «ریو دوژانیرو» (Festival Do Rio) برزیل، جشنواره سالانه فیلم‌های ایرانی در مرکز فیلم «جین سیسکل شیکاگو» ، «پالم اسپرینگز» (Palm Springs) آمریکا، پونه هند و… نیز حضور چشمگیری داشته است.

۵۷۲۴۶

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.