تازه‌ترین قیمت‌ها از بازار طلا، سکه و ارز

در حالی که رئیس اتحادیه طلا و جواهر وضعیت بازار طلا و سکه را در هفته گذشته آرام اعلام کرده است، امروز قیمت سکه تمام طرح قدیم و جدید یک میلیون و ۲۹۰ هزارتومان است.

به گزارش ایسنا، در حالی که هفته گذشته قیمت جهانی طلا روند کاهشی داشته و اوایل هفته هر انس طلا از ۱۷۸۲ دلار به ۱۷۶۶ دلار رسیده بود، امروز قیمت هر انس طلا همچنان روند نزولی داشته و به ۱۷۵۵ دلار رسیده است.

امروز قیمت سکه تمام طرح قدیم و جدید یک میلیون و ۲۹۰ هزارتومان، نیم سکه ۶۳۰ هزار تومان، ربع سکه ۳۱۷هزارتومان و سکه یک گرمی ۱۶۵ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است. این در حالی است که چهارشنبه هفته گذشته قیمت سکه تمام طرح قدیم و جدید یک میلیون و ۲۶۰ هزارتومان، نیم‌سکه ۶۳۰ هزارتومان، ربع سکه ۳۱۰هزارتومان و سکه یک گرمی ۱۶۰هزار تومان بوده است.

هر گرم طلا ۱۲۹ هزار و ۵۰۰ تومان

امروز هرگرم طلای ۱۸ عیار نسبت به هفته گذشته با اندکی افزایش روبرو بوده و قیمت آن به ۱۲۹هزار و۵۰۰ تومان رسید. همچنین هرمثقال طلای ۱۷ عیار امروز ۵۶۱ هزارتومان، هر مثقال طلای ۱۸ عیار ۵۹۶ هزار و ۷۰۰ تومان است.

ابهام در قیمت انواع ارز

در حالی که همچنان اتحادیه سراسری طلا و جواهر قیمت انواع ارز (دلار، یورو و پوند) را اعلام نمی‌کند، صرافی‌ها همچنان قیمت ۲۸۵۰ تومان را برای فروش دلار روی تابلوهای خود درج کرده‌اند، اما به مراجعان اعلام می‌کنند که دلار برای فروش ندارند. برخی از صرافی‌ها هم دلار را با نرخ ۳۳۰۰ تومان به فروش می‌رسانند.

رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهرات در آخرین اظهار نظر خود وضعیت بازار طلا و سکه را در هفته گذشته آرام خواند و به جوانان توصیه کرد برای سرمایه‌گذاری طلا بخرند.

محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به کاهش قیمت جهانی طلا در هفته گذشته اعلام کرد: اوایل هفته هر انس طلا ۱۷۸۲ دلار بود و سپس به ۱۷۶۶ دلار رسید. در کل روند قیمت طلا رو به کاهش بود و مقداری از التهابات بازار در ایران نیز کاسته شد.

وی با اشاره به اینکه قیمت سکه در اوایل هفته گذشته یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بود تاکید کرد: با توجه به کاهش قیمت طلا و تثبیت نرخ ارز، کاهش التهابات و کاهش تقاضا، قیمت سکه نیز کاهش یافت.

کشتی‌آرای با اشاره به این‌که قیمت سکه در پایان هفته تا نرخ یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان گفت: این کاهش نسبت به روند افزایشی که ۱۰ روز پیش وجود داشت و باعث شده بود قیمت سکه نزدیک به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شود، روند خوبی است و می‌توان گفت قیمت سکه بی‌حباب است.

رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهرات در پاسخ به این پرسش که با وجود حباب در نرخ ارز آیا می‌توان گفت که قیمت طلا بی حباب است اظهار کرد: تمام مبادلات ارزی از طریق اتاق مبادلات ارزی انجام می‌شود و می‌توان گفت به نوعی نیاز ارزی کشوری از طریق اتاق تامین می‌شود بنابراین وضعیتی که در بازار ارز بوجود آمده بود در طول یک هفته گذشته با راه‌اندازی اتاق مبادلات ارزی سروسامان بهتری یافته است و از نرخ‌های کاذب گونه به سمت تثبیت قیمت و نرخ واقعی نزدیک شده‌ایم.

وی با بیان اینکه قیمت‌های واقعی باعث شده‌اند که وضعیت بازار ثابت شود، ادامه داد: یکی از دلایل ثبات قیمت سکه و عدم افزایش کاذب حباب‌گونه‌ نرخ آن این است که وضعیت قیمت ارز بهبود یافته است.

کشتی‌آرای در مورد شرایط بازار طلا و سکه در هفته آینده پیش‌بینی کرد : انتظار می‌رود هفته آینده نیز همین روند ادامه یابد البته در بازارهای جهانی انتظار نوسان است و قیمت‌ها در بازار ایران هم تابع قیمت جهانی هست.

رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهرات با اشاره به نقش ثبات قیمت ارز در بازار سکه و طلا گفت: انتظار می‌رود بازار همچنان به سمت قیمت‌های واقعی پیش رود.

وی در مورد تاثیر نوسانات احتمالی قیمت ارز در بازار آزاد با وجود تامین ارز از طریق اتاق مبادلات ارزی تصریح کرد: نوسان قیمت ارز در بازار آزاد به علت نیاز موجود به ارز است. حال آنکه وقتی نیاز ارزی از طریق مرکز مبادلات ارزی تامین می‌شود، تاثیرپذیری قیمتهای سکه و طلا به سمت بازار آزاد نمی‌رود.

کشتی‌آرای با اشاره به دلیل نوسان قیمت‌ها به دلیل عرضه و تقاضا تاکید کرد: وقتی تقاضا در یک بازار جانبی برآورده می‌شود، بازار موازی دیگر نیز شرایط تثبیت شده پیدا می کند.

رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهرات در مورد چرایی نزول قیمت سکه طرح قدیم نسبت به نرخ سکه طرح جدید در بازار گفت: مبنای رسمی قیمت سکه، نرخ سکه طرح حضرت امام است که به نام سکه طرح جدید خوانده می‌شود.

وی افزود: سکه طرح قدیم، سکه‌ای‌ است که در سال‌های بسیار دور ضرب شده و به دلیل قدمت از نظر ظاهری کهنه بوده، خط وخش دارد و خیلی‌ها طالب آن نیستند. از سوی دیگر با توجه به این‌که تعداد موجود سکه‌ طرح قدیم، محدود است، قیمت آن‌ سکه‌ها تابعی از عرضه و تقاضاست.

کشتی‌آرای با اشاره به فاصله ۱۰۰ هزار تومانی قیمت سکه طرح قدیم نسبت به سکه طرح جدید در یکی دو سال گذشته گفت: در آن مقطع تقاضا برای خرید سکه طرح قدیم بیشتر بود ولی الان وضعیت برعکس است و اکثر مردم هنگام خرید سکه، طالب سکه طرح جدید هستند بنابراین با توجه به تقاضای افزون آن، نرخ سکه طرح جدید نسبت به قیمت سکه طرح قدیم بیشتر است و قیمت سکه طرح قدیم تا قیمت طلای آب کرده کاهش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه همیشه برای خرید طلا زمان خوبی است، گفت: محدودیتی برای زمان خرید طلا وجود ندارد و در تمام سال‌ها، ادوار و مقاطع مختلف خرید طلا کار بسیار بسیار خوب و درستی است مگر در مواقع التهاب بازار.


Tabnak.IR | تابناک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.