تازه ترین اظهار نظر وزیر نفت درآستانه آغاز دور جدید فشارهای غرب

با استفاده مناسب از فرصت تحریم، هم اکنون سازندگان داخلی در صنعت نفت کشور بسرعت جایگزین سازندگان بزرگ خارجی شده اند که این می تواند ما را در قطع کامل وابستگی این صنعت به خارج کمک کند.

رستم قاسمی بیان داشت: در راستای بهره گیری کامل از توانمندی های صنعتگران داخلی در بخش بالادستی صنعت نفت ، بزودی قرار دادساخت ۱۲دکل حفاری با سازندگان داخلی امضا می شود.
وی گفت: با این گام ساخت دکل های حفاری کاملا بومی و ایرانی خواهد شد.

وزیر نفت تصریح کرد: ما در صنعت نفت بسرعت در حال قطع ۱۰۰درصدی وابستگی به خارج حرکت می کنیم و در این راستا از پیمانکاران داخلی به جای پیمانکاران خارجی به طور کامل بهره خواهیم گرفت.
قاسمی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران دومین دارنده ذخایر نفت دنیا به شمار می رود تاکید کرد: تلاش ما این است که از همه ظرفیت های داخلی برای ارتقای صنعت نفت کشور و بهره برداری از ذخایر نفت بویژه میادین مشترک استفاده کنیم.
وزیر نفت با بیان اینکه حدود ۸۵درصد نفت تولیدی کشور در مناطق نفتخیز جنوب تولید می شود افزود: خوزستان قطب اصلی تولید نفت کشور به شمار می رود.
قاسمی پیش از ورود به اهواز به منظور افتتاح چند پروژه نفتی و عمرانی به استان های بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده بود.
۳۹۳۹
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.