تازه ترین خبرها از ساخت مصنوعات طلا در ۴ عیار تازه

۲۲ آبان ،

رییس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت طلا، جواهر و نقره استان تهران با تاکید بر ضرورت ایجاد تنوع عیاری در تولید مصنوعات طلا در کشور خبر داد: پیشنهاد ساخت مصنوعات طلا را در عیارهای ۴، ۹، ۱۴ و ۱۷ ارائه کرده‌ و امیدواریم به سریعی مجوز قانونی این کار صادر شود.

عبادالله‌ محمدولی در گفت‌وگو با(ایسنا) با اشاره به این‌که با ایجاد تنوع عیاری قیمت طلا و مصنوعات طلا در بازار به شدت کاهش خواهد یافت، افزود: ما در گذشته نیز در کشور چند عیاری داشتیم و تولید مصنوعات طلا با عیارهای مختلف موضوع تازه‌ای نیست.

او با بیان این‌که به سبب گران شدن قیمت طلا و در کنار آن فرهنگ موجود در بین مردم در زمینه‌ خرید طلا افزود: با ساخت طلا در عیارهای مختلف می‌توان علاوه بر کاهش قیمت طلا، این محصول را در اختیار آحاد مردم قرار داد.

وی با بیان این‌که به سبب قیمت بالای مصنوعات طلا حجم بسیاری از سرمایه مردم به سمت بازار بدلیجات رفته است، گفت: این در حالی است که بدلیجات به هیچ‌وجه قابلیت بازیافت و برگشت سرمایه‌ خانواده‌ها را ندارد.

در همین حال فریدون بلغاری، مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران نیز در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این‌که پیشنهاد تدوین استاندارد طلای ۱۴ عیار در حال کارشناسی است و از نمایندگان بانک مرکزی هم در زمینه استعلام می‌شود، اضافه کرد: طلا با عیار ۱۸، ۲۰ و ۲۴ هر یک علامت استاندارد مخصوص به خود را دارند. به نقل از وی در کشورهای دیگر نیز طلا با عیارهای ۱۰، ۱۲ و ۱۴ تولید وعرضه می‌شود و مانند کشور ما این کالا با عیار بالا عرضه نمی‌شود.


sadkhabar.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.