تازه ترین نظرسنجی CNBC از قیمت طلا

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

اختلاف نظر کارشناسان اقتصادی درخصوص روند قیمت طلا در روزهای آتی

تازه ترین نظرسنجی سی ان بی سی نشان می دهد که کارشناسان اقتصادی نسبت به روند قیمت طلا در روزهای آینده اجماع نظر ندارندسرمایه گذاران بین المللی و کارشناسان اقتصادی منتظر اعلام گزارش تازه وزارت کار آمریکا در روز جمعه آینده می باشند تا وضعیت بازار اشتغال و آینده سیاست های محرک پولی فدرال رزرو تا حد بسیاری روشن شود

خبراقتصادی;بر اساس این گزارش در نظرسنجی تازه سی ان بی سی ۴۴ درصد کارشناسان ارشد اقتصادی افزایش قیمت طلا را در روزهای آینده پیش بینی کرده اند. ۵۰ درصد کارشناسان اقتصادی نیز اعلام کردند قیمت طلا در هفته جاری با کاهش روبرو خواهد شد.

انتشار گزارش وزارت بازرگانی آمریکا در خصوص بهبود تولیدات صنعتی این کشور در ماه اکتبر تاثیر بسیاری بر افزایش مجدد ارزش دلار و کاهش قیمت جهانی طلا داشته است.

نگرانی ها در خصوص ادامه بحران بودجه و بدهی آمریکا در اوایل سال ۲۰۲۴ میلادی نیز سبب شده تا بعضی کارشناسان اقتصادی بر این باور باشند که فدرال رزرو در شرایط کنونی اجرای محرک پولی را متوقف نخواهد کرد.

برخی کارشناسان اقتصادی نیز بر این باورند اگر قیمت طلا بتواند در برابر سطح ۱۳۰۵ دلاری مقاومت کند می تواند بار دیگر به ۱۳۳۳ دلار در هر اونس برسد و در غیر این صورت کاهش شدید قیمت طلا به ۱۲۸۰ دلار محتمل خواهد بود


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.