تاسیس دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی در دانشگاه تبریز

۲۶م اسفند ،

17059.jpg

دانشکده تربیت‌بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تبریز تاسیس شد.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر سعید دباغ نیکو خصلت، مسئول راه‌اندازی دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی در دانشگاه تبریز با اعلام این خبر، مقوله ورزش را در جهان کاملا علمی دانست و گفت: هدف از تشکیل این دانشکده، تربیت اشخاص متخصص برای ورزش کشور و نهادینه کردن ورزش علمی در کشور است.

وی افزود: دانشگاه تبریز در حیطه علوم ورزشی از نظر نیروی انسانی و امکانات ظرفیت‌های بسیار بالایی دارد که امیدواریم با تشکیل این دانشکده شاهد برکات بسیاری برای ورزش منطقه باشیم.

مسئول راه‌اندازی دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تبریز، اظهارکرد: ارتقای علوم ورزشی در کشور، توسعه سلامت از طریق راهکارهای علمی، جذب استعدادهای برجسته ورزشی، تربیت دبیران ورزش و نیل به اهداف عالیه تعلیم و تربیت از طریق تربیت بدنی از دیگر اهداف تاسیس این دانشکده است.

دباغ نیکو خصلت با بیان اینکه گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تبریز یکی از قدیمی‌ترین گروه‌های تربیت بدنی در سطح کشور است، تصریح کرد: گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی این دانشگاه، فعالیت خود را از سال ۱۳۶۷ شمسی در دانشکده علوم تربیتی آغاز کرده و در حال حاضر به عنوان یکی از گروه‌های فعال با ۴۰۰ دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.

به گفته وی، در حال حاضر دانشکده تربیت‌بدنی و علوم ورزشی در مقطع کارشناسی در سه گرایش و در مقطع کارشناسی ارشد در چهار گرایش مدیریت ورزشی، فیزیولوژی ورزشی، رفتار حرکتی و روانشناسی ورزشی و یک مقطع دکتری در فیزیولوژی ورزشی دانشجو می‌پذیرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.