تاسیس دو شرکت بیمه دانش و خاورمیانه

بینا- رییس کل بیمه مرکزی از تاسیس دو شرکت بیمه ای با نام های دانش و خاورمیانه و با سرمایه ۲۵۰ و ۱۲۰ میلیاردی خبر داد.
به گزارش بینا، سید محمد کریمی رییس کل بیمه مرکزی صبح امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران در پاسخ به سوال موج، ضمن بیان اینکه ۴۸ گروه متقاضی دریافت مجوز شرکت بیمه ای هستند، اعلام کرد: شورای عالی بیمه به دو شرکت بیمه ای مجوز اعطا کرد.
وی افزود: شرکت بیمه‌ دانش، با سرمایه ۲۵۰ میلیارد تومان و شرکت خاورمیانه با سرمایه ۱۲۰ میلیارد تومان وارد بازار بیمه شدند.
وی گفت: تعداد سهامداران این دو شرکت متعدد هستند.شرکت بیمه دانش، شرکتی است که تمامی عملیات بیمه گری را انجام می دهد اما شرکت خاورمیانه شرکتی است که تنها به ارائه بیمه های زندگی خواهد پرداخت.
وی در پاسخ به سوالی  مبنی بر نحوه هزینه کرد عوارض صنعت بیمه به نیروی انتظامی و وزارت بهداشت نیز گفت: طبق قانون وزارت بهداشت موظف است که هر شش ماه یکبار گزارش هزینه کرد خود را به به بیمه مرکزی ارائه دهد.
وی از مذاکرات خود با وزیر بهداشت و درمان پیرامون این مسئله خبر داد و گفت: بازرسین ویژه بیمه مرکزی در بیمارستان های دولتی و خصوصی حضور خواهند داشت و پیگیرمسائل مربوط به تصادفی های اورژانس و هزینه های درمان آنها هستند که آیا از تصادفین و اورژانسی ها هزینه دریافت می شود، یا خیر.
رییس کل بیمه مرکزی همچنین در مورد نظارت بر بازار بیمه کشور گفت: نظارت از مطالبات طبی است و ما نیز سعی کرده ایم که نظارت خود را بر بازار بیمه جدی تر از قبل داشته باشیم.
وی با اشاره به تغییر و تحولات در بخش بیمه مرکزی از تشکیل نظارت بر بازار بیمه کشور توسط بیمه مرکزی خبر داد.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.