تاسیس صندوق‌ حمایت از کارآفرینان

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشور پایین بودن قدرت ریسک‌پذیری را مهمترین سبب بی‌انگیزگی و عدم استقبال کارآفرینان در کشور دانست و تاسیس صندوق‌های حمایت از کارآفرینان را پیشنهاد کرد.

لطف‌الله بیات ‌در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از آنجایی که قدرت ریسک پذیری کارآفرینان در کشور پایین است و هیچگونه حمایت دولتی و مالی هم از طرح‌های کارآفرینی صورت نمی‌گیرد به همین سبب کارآفرینان از اینکه دست به کار تولید و کسب و کار بزنند واهمه دارند.

وی ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از کارآفرینان به سبب نداشتن سرمایه اولیه در بنگاههای کوچک فعالیت می‌کنند و وقتی با کمبود نقدینگی و عدم حمایت مالی بانکها مواجه می‌شوند به تعطیلی و ورشکستگی می‌رسند و دیگر انگیزه و توان کسب و کار تازه را در خود نمی‌بینند.

به گفته این فعال کارگری، اگر از کارآفرینان کشور با دادن وام‌های کم بهره یا بدون بهره حمایت شود سبب تشویق و ترغیب آنان شده و به تقویت جریان کارآفرینی در کشور نیز کمک می‌کند.

بیات در عین حال ایده تشکیل صندوق‌های حمایت از کارآفرینان را مطرح کرد و گفت: در صورتی که بتوانیم از طریق دولت و وزارت کار و با همراهی شبکه بانکی، صندوق‌های حمایت از کارآفرینان را راه‌اندازی کنیم، کارآفرینان در عرصه کار و تولید کمتر دچار مشکل می‌شوند و در مواجه با بحران‌های مقطعی و زودگذر توان ایستادن پیدا می‌کنند.

به گفته وی در حال حاضر مردم ترجیح می‌دهند که کمتر ریسک کنند و پول خود را وارد چرخه تولید نکنند و لذا سپرده‌های خود را در بانکها می‌گذارند و سود آن را می‌گیرند.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.