تاسیس و تکمیل ۲۰ بانک خودگردان نرم افزارهای اسلامی در خارج از کشور

طی سه ماه نخست سال ، به همت بخش خدمات بین الملل مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، ۱۳ بانک خودگردان در کشورهای مختلف جهان تاسیس و ۷ بانک نیز تکمیل شده است.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه نورسافت، مدیر بخش خدمات بین الملل معاونت بازرگانی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در گفت وگویی با اعلام این خبر گفت: این بانک های خودگردان نرم افزارهای علوم اسلامی در کشورهای مصر، هند، عراق، لبنان، پاکستان، ترکیه، قرقیزستان، اسلوونی، واتیکان، مالی و افغانستان تکمیل و یا تاسیس شده است.

علیرضا احمدلو با اشاره به حضور مرکز نور در نمایشگاه های خارجی در سه ماه گذشته، ادامه داد: حضور در چهار نمایشگاه اختصاصی، بازرگانی، فرهنگی و سمینار علمی از جمله؛ ترکیه(LREC)، اندونزی، عراق، پاکستان و مالزی می باشد.

وی در ادامه با بیان این که در ماه مبارک رمضان شاهد حضور کارشناسان مرکز نور در کشورهای اسلامی خواهیم بود، اظهارداشت: این حضورهای گسترده با هدف اطلاع رسانی از آخرین تولیدات و دستاوردهای مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در حوزه علوم اسلامی و انسانی و فناوری های نوین می باشد.

احمدلو خاطرنشان کرد: طی آخرین برنامه ریزیهای انجام شده با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی انشاءلله در ماه مبارک رمضان، شاهد حضور مرکز نور درهشت نمایشگاه در کشورهایی از جمله امارات، داغستان، تاتارستان، ترکیه، پاکستان، ترکمنستان، قطر و تایلند خواهیم بود.

مدیر بخش خدمات بین الملل معاونت بازرگانی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی به حضور پرافتخار مرکز نور در حاشیه همایش بین المللی “زنان و بیداری اسلامی” اشاره کرد و گفت: در این همایش دو روزه، غرفه نور شاهد استقبال بی نظیر میهمانان خارجی شرکت کننده در همایش بود.

وی با بیان این که در این همایش میهمانانی از ۸۵ کشور جهان حضور داشتند، کارشناس نور موفق به دموی(معرفی) کامل نرم افزارهای سه زبانه مرکز و موافقت تاسیس چندین بانک خودگردان نرم افزارهای علوم اسلامی و انسانی شدند.

احمد لو در پایان یادآور شد: در راستای ترویج و گسترس دین مبین اسلام و معارف حقّه تشیع، کلیه موسسات و نهادهای فرهنگی اسلامی خارج از کشور می توانند با حضور در بخش خدمات بین الملل مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، نسبت به تکمیل فرم درخواست تاسیس بانک خودگردان نرم افزارهای علوم اسلامی اقدام نموده و پس از بررسی شرایط، این مهم انجام خواهد پذیرفت. /ع


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.