تاکید احمدی‌نژاد و مرسی بر لزوم اجماع بین‌المللی علیه تجاوزگری رژیم صهیونیستی

۲۹ آبان ،

احمدی‌نژاد و محمد مرسی بر ضرورت ایجاد اجماع بین‌المللی به منظور جلوگیری از تداوم تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی و کشتار مردم بی‌دفاع غزه و فلسطین تأکید کردند.

به گزارش تفسیری حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری؛ محمود احمدی‌نژاد در مکالمه تلفنی با رئیس جمهور مصر با قدردانی از تلاش‌های وی برای برقراری آرامش، امنیت و ثبات در غزه اظهار داشت: تکلیف انسانی و دینی بر ما حکم می‌کند که برای جلوگیری از کشتار مردم بی‌گناه غزه و برقراری آرامش و امنیت پایدار در این منطقه و نیز تمام سرزمین فلسطین تلاش کنیم.

رئیس جنبش عدم تعهد در ادامه با اشاره به نگرانی‌های موجود در بین ملت‌های منطقه و جهان از تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه گفت: باید با طرح مشخصی برای جلوگیری از تداوم کشتار و خونریزی در غزه وارد عمل شده و بر اساس رایزنی با سایر کشورها، اجماعی در عرصه بین‌المللی علیه تجاوزگری رژیم صهیونیستی ایجاد شود.

رئیس جمهور تصریح کرد: لازم است تمام تلاش خود را برای پایان بخشیدن به کشتار و قتل عام زنان و کودکان و مردم مظلوم غزه و فلسطین به کار گیریم.

محمد مرسی رئیس جمهور مصر نیز در این تماس تلفنی با تاکید بر اینکه نگران مردم غزه بوده و در تلاش برای جلوگیری از ادامه جنایات رژیم صهیونیستی در این منطقه است، تصریح کرد: بنده نیز با بسیاری از رؤسای کشورها تماس گرفته و در تلاش هستم، یک اجماع نظر بین‌المللی در مقابل تجاوز و تعدی رژیم صهیونیستی به غزه ایجاد شود.

محمد مرسی همچنین بر لزوم ایجاد اجماع جهانی با هدف اعمال فشار عمومی علیه کشتار و خونریزی صهیونیست‌ها در غزه و فلسطین تأکید کرد.

انتهای پیام/ش


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.