تاکید شاه اردن بر ایجاد راه حل سیاسی در سوریه جهت ممانعت از خونریزی‌ها

.youm7.jpg

پادشاه اردن بر ایجاد راه حل سیاسی جهت ممانعت از خونریزی‌ها در سوریه تاکید کرد و از جامعه بین‌المللی خواست تا حمایت خود را از اردن برای ارائه خدمات به آوارگان سوری افزایش دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن در دیدار با خوزه مانوئل باروسو، رئیس کمیسیون اروپا بر لزوم ایجاد یک راه حل سیاسی در سوریه برای جلوگیری از خونریزی‌ها و نیز تلاش برای حفظ وحدت سوریه تاکید کرد.

دفتر پادشاه اردن در بیانیه‌ای اعلام کرد که ملک عبدالله دوم در دیدار باروسو روابط میان اردن و اتحادیه اروپا در عرصه‌های گوناگون و وقایع منطقه بویژه سوریه را مورد بحث و بررسی قرار داد.

وی در این به دیدار به تلاش‌های بسیار اردن برای ارائه کمک‌‌های بشر دوستانه به آوارگان سوری که تعدادشان از ۲۰۰ هزار تن پا فراتر گذاشته است، اشاره کرد.

ملک عبدالله دوم از جامعه بین‌المللی و اتحادیه اروپا خواست تا حمایت‌های خود را از اردن برای ارائه خدمات به آوارگان سوری افزایش دهند.

پادشاه اردن همچنین به روند اجرای اصلاحات در اردن در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی اشاره کرد.

ملک عبدالله دوم اظهار کرد که نقشه راه در این خصوص بسیار واضح و شفاف است و اکنون شمارش معکوس برای اجرای انتخابات پارلمانی آغاز شده و روند ثبت نام رای دهندگان ادامه دارد و در آغاز سال آتی پارلمان جدید تشکیل خواهد شد.

در این دیدار تلاش‌ها صورت گرفته برای برقراری صلح در منطقه، روند صلح میان فلسطین و رژیم صهیونیستی و تشکیل کشور مستقل فلسطین که با صلح در کنار رژیم صهیونیستی زندگی کند، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.