تاکید معاون سازمان ثبت بر ضرورت نهادینه‌سازی فرهنگ ثبت رسمی در جامعه

162974_PhotoA.jpg

معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: فرهنگ ثبت رسمی اسناد باید در جامعه و بین مردم ترویج یابد.

به گزارش ایسنا، ابراهیم شاهرخیان طی سخنانی در مراسم معارفه مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان خوزستان با تاکید بر اهمیت ثبت رسمی معاملات و اسناد در جامعه تصریح کرد: برای ترویج تنظیم معاملات رسمی باید این فرهنگ در بین مردم نهادینه شود و مردم برای تنظیم معاملات خود به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنند تا از بسیاری از عوارض و عواقب ثبت عادی جلوگیری شود.

وی افزود: افزون بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار شرکت در سطح کشور در سازمان ثبت به ثبت رسیده‌اند و در حدود ۱۱ هزار دفتر ثبت اسناد رسمی نیز در کشور در حال فعالیت هستند.

معاون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اظهار کرد: اقدامات بسیار خوبی در زمینه به‌روزرسانی سیستم ثبتی کشور انجام شده که از آن جمله می‌توان به تبدیل نظام قدیمی ثبت با عنوان توصیفی به نظام جدید با عنوان کاداستر اشاره کرد.

شاهرخیان با بیان اینکه در حال حاضر یکی از مشکلات سازمان ثبت به‌روز نبودن اطلاعات آماری است، خاطرنشان کرد: با تغییرات در حال انجام در روند فرایندهای ثبتی و شفاف‌سازی اطلاعات با استفاده از فن‌آوری این مشکلات نیز در حال کاهش است.

وی همچنین با اشاره به الکترونیکی شدن بیشتر خدمات ثبتی سازمان ثبت یادآور شد: در حال حاضر انجام استعلام که در گذشته با زمان و صرف هزینه زیاد انجام می‌شد، به صورت الکترونیکی و در زمان کمتر انجام می‌شود.

معاون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: گام‌های موثری در جهت کاهش مراجعان به واحدهای ثبتی در سطح کشور در حال برداشتن است و در این راستا همکاری خوب مردم و بخش‌های مختلف اجرایی قابل توجه است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.