تاکید وزیر جهاد کشاورزی براصلاح ساختار بخش کشاورزی

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از وزارت جهادکشاورزی، ‘صادق خلیلیان’ به مناسبت هفته جهادکشاورزی، افزود: امسال با توجه به افزایش قیمت‌ها، سیاست‌ حمایت ۸۵ درصدی تسهیلات بلاعوض برای توسعه سیستم‌های نوین آبیاری پابرجا است.

وی درباره اصلاح ساختار واحدهای مرغداری اظهارداشت: سال گذشته ساختار ۲۵ درصد معادل یک چهارم واحدهای مرغداری‌ کشور با ارایه تسهیلات ارزان قیمت توسط دولت، اصلاح شد و برخی از واحدها به منظور کاهش هزینه‌های مربوط به مصرف انرژی، خود اقدام به تغییر ساختار کردند.

وزیر جهاد کشاورزی تغییر روش‌های سنتی به روش‌های مدرن در بخش کشاورزی را ضروری دانست و تصریح کرد: در قرن ۲۱ نمی‌توان با افکار و روش‌های قدیمی تولید در بخش کشاورزی ادامه داد.

خلیلیان افزود: اکنون مدیریت رقابت در عرصه داخلی و خارجی با کاهش هزینه‌های تولید و افزایش بهره‌وری ممکن است و در غیر این صورت بهره‌برداران از چرخه تولید خارج می‌شوند.

وی در باره واردات محصولات کشاورزی گفت: با پیگیری‌های وزارت جهادکشاورزی، حجم واردات محصولات کشاورزی ۳۰ درصد و حجم واردات میوه ۲۹ درصد کاهش یافته است.

این مقام مسئول با بیان این که نهاده‌های ارزان قیمت باید وارد کشور شوند، اظهارداشت: دولت، وزارت صنعت، معدن و تجارت را موظف کرد، با نرخ ارز ۱۲۲۶ تومان نهاده‌های موردنیاز بخش کشاورزی را وارد کند و در اختیار کشاورزان قرار دهد.

خلیلیان اضافه کرد: سال گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان از محل اجرای قانون هدفمندی یارانه ها برای واردات نهاده های ارازان قیمت در اختیار صندوق حمایت از دامداران قرار گرفت.

وی حمایت از کشاورزان را ضروری دانست و گفت : برای حمایت از بخش کشاورزی و کشاورزان با تمام توان ایستاده ایم واز بخش کشاورزی وتولیدات داخلی حمایت خواهیم کرد.

وی ارایه تسهیلات بانکی با نرخ سود ۱۸ درصد را از مشکلات بهره‌برداران برشمرد و اظهارداشت: در راستای تامین نقدینگی، تلاش می‌کنیم با اخذ مجوز و با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی، تسهیلات با نرخ سود ۱۲ درصد در اختیار بهره‌براران قرار دهیم.

وزیر جهادکشاورزی سرمایه گذاری در بخش کشاورزی را مهم ارزیابی کرد و افزود: تاکنون با تلفیق منابع بانکی، مبلغ شش هزارو ۶۰۰ تا هفت هزارو ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت با کارمزد هفت درصد برای بخش کشاورزی فراهم شده است.

خلیلیان تصریح کرد: در جهت توسعه بخش کشاورزی سه مسیر افزایش بهره وری واحدهای تولیدی، توسعه سرمایه گذاری برای ظرفیت سازی و فعالیتهای جدید و کیفی سازی محصولات تولیدی را به صورت همزمان طی می کنیم.

براساس این گزارش، طی مراسمی ۴۵ نفرازتولیدکننده گان و مدیران برتر واحدهای کشاورزی با اعطای لوح تقدیر و تندیس مخصوص تولیدکنندگان ملی از سوی وزیر جهادکشاورزی مورد تجلیل قرار گرفتند.

همه ساله هفته جهاد کشاورزی از ۲۱ خرداد ماه به مدت یک هفته برگزار می شود.

اقتصام**۹۱۸۶**۱۶۰۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۷۸۶۸۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.