“تالار صادراتی”؛ میزبان ۱۳۸ هزار تن انواع قیر

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

بورس کالای ایران در صورت تقاضا، حدود ۱۳۸ هزار تن انواع قیر در تالار صادراتی عرضه می گردد. ضمن آن که ۳۰ هزار تن تختال C روی تابلوی عرضه تالار محصولات صنعتی و معدنی می رود و تالار محصولا کشاورزی شاهد عرضه محصولات کشورهای کانادا، اوکراین و برزیل است.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، امروز ۲۳ مهرماه، در بورس کالای ایران  در صورت تقاضا، ۱۳ هزار تن قیر ۶۰۷۰ شرکت نفت پاسارگاد تهران، ۶ هزار تن قیر ۸۵۱۰۰ شرکت نفت پاسارگاد تبریز، ۳ هزار تن قیر ۶۰۷۰ شرکت نفت پاسارگاد شیراز، یکهزار تن قیر ۶۰۷۰ شرکت توسعه کروس انرژی، ۱۳۵۰ تن قیر ۶۰۷۰ شرکت ایزوگام تبریز، ۲۳۰ تن قیر ۸۵۱۰۰ شرکت اصفهان قیر و ۳۰۰ تن قیر ۸۵۱۰۰ شرکت نگین گام پارس در تالار صادراتی عرضه می گردد.
 
همچنین شرکت نفت جی، در صورت تقاضا، با ۵۰ هزار تن قیر ۶۰۷۰ و ۳۰ هزار تن قیر ۸۵۱۰۰ به قیمت پایه ۵۶۵ دلار در هر تن در تالار معاملات حضور می یابد. این شرکت همچنین، ۳ هزار تن قیر MC250 را به قیمت پایه ۶۷۰ دلار در هر تن عرضه می کند.

شایان ذکر است، شرکت نفت پاسارگاد اراک نیز، در صورت تقاضا، ۲۰ هزار تن قیر ۶۰۷۰ را به قیمت پایه ۶۱۵ دلار در هر تن روی تابلوی عرضه می برد. این شرکت همچنین، ۱۰ هزار تن دیگر از قیر ۶۰۷۰ را به قیمت پایه ۶۷۰ دلار در هر تن راهی تالار معاملات می کند.  
 
این گزارش ممتاز به نقل از حاکی است، در این روز، ۴۸ گرید از انواع مواد پلیمری ۱۴ تولیدکننده عمده محصولات پتروشیمی در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی عرضه می گردد. مهمترین عرضه کنندگان مواد پلیمری این روز، مجتمع های اروند، امیرکبیر، آبادان، بندرامام، تبریز، تندگویان، خوزستان، رجال، شازند، غدیر، لاله، مارون، مهر، پلی پروپیلن جم و شرکت پلیمر کرمانشاه می باشند. از جمله مهمترین محصولات عرضه شده در گروه مذکور می توان به PVC، پلی اتیلن، SBR، اپوکسی رزین، پلی پروپیلن و پلی بوتادین رابر اشاره کرد.

شایان ذکر است، ۱۸ هزار ۵۰۰ تن انواع قیر، ۸ هزار تن لوب کات سنگین و ۴۵۰۰ هزار تن گوگرد از دیگر محصولاتی است که در این روز و در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی عرضه می گردد.

براساس این گزارش ممتاز به نقل از، در این روز و در تالار محصولات صنعتی و معدنی، در صورت تقاضا، ۳۰ هزار تن تختال C شرکت فولاد هرمزگان جنوب به قیمت پایه ۱۴ هزار و ۳۲۰ ریال و به صورت سلف عرضه می گردد. شرکت فراورده های مواد معدنی ایران نیز ۱۰۰ تن شمش روی ۹۹٫۹۸ را به قیمت پایه ۶۶ هزار و ۵۰۰ ریال روی تابلوی عرضه می برد که در صورت تقاضا ۲۰۰ تن دیگر به این حجم اضافه خواهد کرد.

اما تالار محصولات کشاورزی در این روز شاهد عرضه شکر، ذرت دانه ای و عدس است. در این تالار، ۵۰۰ تن ذرت دانه ای اوکراین به قیمت پایه ۱۰ هزار و ۷۰۰ ریال و ۱۰۰ تن ذرت دانه ای برزیل به قیمت پایه ۱۱ هزار و ۸۰۰ ریال عرضه می گردد. همچنین، ۱۰۰ تن عدس درشت کانادا به قیمت پایه ۳۲ هزار ریال روی تابلوی عرضه می رود.

از دیگر عرضه های تالار محصولات کشاورزی می توان به ۵۰۰ تن شکرسفید کارخانه قند کرج و ۱۰۰ تن شکرسفید کارخانه قند ورامین به قیمت ۱۹ هزار و ۳۰۰ ریال اشاره کرد. ضمن اینکه ۲۵۰ تن شکرسفید کارخانه قند یاسوج و ۲۵۰ تن شکرسفید کارخانه قند اقلید به قیمت پایه ۱۸ هزار و ۶۰۰ ریال راهی تالار معاملات می گردد. کارخانه قند اصفهان نیز با ۵۰۰ تن شکرسفید به قیمت پایه ۱۹ هزار ریال در تالار معاملات حضور می یابد.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.