تالار نقره‌ای زنجیـره رکورد تالار شیشه‌ای را تکمیل کرد

با ثبت رکوردشکنی رشد روزانه شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران و عبور شاخص از مرز ۲۸ هزار واحد در روز چهارشنبه، همزمان دو رکورد دیگر یعنی رکورد حجم روزانه معاملات قراردادهای آتی سکه طلا در تالار نقره‌ای بورس کالای ایران و رکورد حجم کل معاملات در بازار سرمایه ایران نیز در این روز شکسته شد.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه ایران ، در نخستین رکوردشکنی بازار سرمایه در چهارشنبه گذشته شاخص بورس اوراق بهادار تهران در یک روز، ۶۹۲ واحد رشد کرد که این افزایش، در تاریخ بورس تهران بی‌سابقه بوده است.

همچنین با این جهش برای نخستین‌بار شاخص کل بورس تهران از مرز ۲۸ هزار واحد گذشت .

همزمان با ثبت این دو رکورد تاریخی تالار حافظ ،‌در تالار بورس کالای ایران هم شاهد ثبت سومین رکورد تاریخی بازار سرمایه بود.

 درحالیکه تا پیش از این، بالاترین حجم معاملات قراردادهای آتی سکه طلا در بورس کالای ایران به رقم حدودا ۳۸۰ میلیارد تومان (در ماه گذشته) رسیده بود، در روز چهارشنبه این تالار شاهد معامله ۵۱۴ میلیارد تومان قرارداد آتی سکه طلا بود تا به این ترتیب، علاوه‌بر ثبت رشد ۳۵ درصدی حجم معاملات فیوچرز طلا در این روز، رکورد بیشترین حجم معاملات آتی طلا در تاریخ این بازار نیز شکسته شده و سومین رکوردشکنی بازار سرمایه، به نام بورس کالا ثبت شود.

در این میان، چهارمین رکوردشکنی بازار سرمایه نیز به نام هر سه بورس، یعنی بورس اوراق بهادار تهران، بورس کالای ایران و فرابورس ایران ثبت شد، به نحوی‌که با معامله ۱۵۱ میلیارد تومان سهام و حق تقدم در بورس تهران، ۵۱۴ میلیارد تومان قرارداد آتی سکه طلا و ۱۵۰ میلیارد تومان سایر محصولات در رینگ‌های داخلی و صادراتی بورس کالا و در نهایت بیش از ۳۳ میلیارد تومان سهام و ابزارهای نوین مالی در فرابورس ایران، مجموع حجم معاملات بازار سرمایه در چهارشنبه تاریخی بورس، به رقم حدود ۸۵۰ میلیارد تومان رسید که در تاریخ بازار سرمایه ایران، بی‌سابقه بوده است. /عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.