تامین منابع مالی از طریق بانک صرفه “اقتصادی” ندارد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

وجود ابزارهایی مانند بورس، فرابورس، سرمایه گذاری خارجی انواع اوراق و… میتواند روش تامین مالی را تغییر دهد چرا که تامین مالی از طریق بانک صرفه اقتصادی ندارد.

حمید رضا نبی زاده کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ممتاز نیوز، گفت: کاهش هزینه های تولید برای تولیدکننده از اهمیت بالایی برخوردار است از این رو فعالان بخش تولید برای این که تولیدی با کیفیت و ارزان داشته باشند تا در بازارهای جهانی بتوانند به رقابت بپردازند و صادراتشان را افزایش دهند به دنبال آن می باشند که با هزینه کمتری اقدام به تامین مالی کنند.
نبی زاده با بیان اینکه در حال حاضر راه های مختلفی برای تامین مالی بخش تولید وجود دارد اما فعالان این بخش بانک را به عنوان اولین گزینه برای تامین مالی می شناسند گفت: از آن جا که تامین مالی از طریق بانک هزینه زیادی را برای فعالان این بخش به همراه دارد از این رو این روش در حال حاضر برای توید به صرفه نیست.
نبی زاده با تاکید بر اینکه برای تولید مواد اولیه و ادامه فعالیت نیاز به نقدینگی دارد افزود: وجود ابزارهای دیگر مانند بورس، فرابورس سرمایه گذاری خارجی، انواع اوراق و… می توان روش تامین مالی را تغییر داد و فعالان اقتصادی را ترغیب به استفاده از این روش ها کرد.
وی در پایان گفت: بالا بودن هزینه تامین مالی یکی از عوامل عدم باز پرداخت های به موقع منابع از سوی فعالان اقتصادی است در این شرایط باید هزینه تامین مالی برای این بخش کم شود تا تولیدکنندگان در بازپرداخت ها با مشکل روبرو نشوند.
در نهایت نیز این امر به کاهش مطالبات معوق بانکها و قدرت تسهیلات دهی بانک ها منجر می شود.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط :

معامله ۱٫۳ میلیون واحد صندوق قابل معامله
بلوک ۱۰٫۸۴درصدی پتروشیمی تبریز به مزایده می رود
پذیره نویسی ۱۵۰۰ میلیارد ریال اوراق اجاره صنعتی و معدنی چادرملو
۶۷ درصد واگذاری های تابستان از طریق بازار سرمایه انجام شد
تنوع تولید در فولاد هرمزگان
دومین مدیر عامل “بورس انرژی” تعیین شد


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.