تامین نیارهای صنعت نفت در داخل

جام جم آنلاین: وزیر نفت با تاکید بر دستیابی به اهداف توسعه صنعت نفت در برنامه پنجم توسعه، گفت: اراده ملی مجلس، دولت و دستگاه های اجرایی، شتاب بخشی به روند توسعه در صنعت نفت است.

رستم قاسمی امروز در مراسم امضای قرارداد ساخت داخل ۱۴ دستگاه دکل حفاری خشکی گفت: در گذشته فعالیت های مهمی برای توسعه صنعت نفت انجام شده و امروز نیز اراده این صنعت بر این است که این روند با شتاب تر از گذشته ادامه یابد.

وی با بیان این که قراردادهای متعدد و مفصلی در بخش های مختلف صنعت نفت امضا شده است، اظهار داشت : با عقد قراردادهای جدید و محاسباتی که برای زمان اجرای آنها در نظر گرفته شده است، به اهداف پیش بینی شده در برنامه پنجم توسعه به منظور افزایش تولید نفت و گاز، همچنین اشتغال زایی به این بخش ها دست خواهیم یافت.

قاسمی گفت: برای اجرای طرح های پیش بینی شده در صنعت نفت و گاز کشور برنامه ریزی و زمان بندی های خوبی انجام شده است که با تحقق آنها می توان سال خوبی را برای اشتغال زایی نوید داد.

وی با بیان این که صنعت نفت کشور به طور قطع نیازمند کالا و تجهیزات صنعتی داخلی است، گفت : اراده مجموعه کارکنان صنعت نفت در همه بخش ها بر این است که با ایجاد زیرساخت های مناسب و به کار گیری توانمندی های داخل، اعم از بخش خصوصی و دستگاه های اجرایی همچون صنایع دفاع بتوان به همه اهداف دست یافت.

وزیر نفت تاکید کرد: توانمندی های خوبی در داخل کشور وجود دارد که با بهره گیری از آنها به طور حتم به سمتی پیش خواهیم رفت که می توان نیازهای صنعت نفت کشور را در داخل فراهم کرد.

قاسمی با بیان این که امضای قرارداد ساخت ۱۴ دستگاه دکل حفاری خشکی با تکیه بر توانمندی های داخلی نمادی از تلاش برای قطع وابستگی از کشورهای سلطه گر است، گفت: دکل های حفاری از نیازهای اساسی صنعت نفت به شمار می آید و انتظار می رود با ساخت داخل کردن آن در آینده نه چندان دور به این نیاز صنعت نفت در داخل پاسخ کامل داده شود.(واحد مرکزی خبر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.