تامین هزینه فرزندان دو تابعیتی منوط به نظر رییس جمهور است

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران:

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی در مجلس گفت:‌ تامین بار مالی فرزندان مادران ایرانی و همسران خارجی در مجلس تصویب و اجرای نهایی این طرح منوط به نظر رییس جمهور است.

اللهیار ملکشاهی نماینده مردم لرستان و خرم‌آباد در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران درباره وضعیت فرزندان دو تابعیتی در کشورمان گفت:‌ طرح فرزندان دو تابعیتی هفته گذشته در کمیسیون حقوقی و قضایی با حضور کارشناسان شورای نگهبان،‌ دولت و مسئولین بررسی شد.

وی در ادامه تصریح کرد: در کمیسیون تصویب شد فرزندان مادران ایرانی که با همسران خارجی ازدواج کرده‌اند از حقوقی همانند یارانه،‌ تامین اجتماعی،‌ اقامت و شناسنامه برخوردار باشند ولی چون بار مالی برای دولت به همراه دارد نیازمند  اختصاص ردیف بودجه ازسوی دولت و تایید شخص رئیس جمهور است.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی در مجلس تصویب طرح پرداخت هزینه‌های مالی به فرزندان دو تابعیتی را منوط به تصویب هیئت دولت دانست و اظهار داشت: هفته گذشته در همین راستا نامه‌ای به رئیس جمهور فرستاده‌ ایم و با قبول بارمالی فرزندان دو تابعیتی از جانب وی این کودکان مشمول حقوق مالی و قضایی از جانب جمهوری اسلامی می‌شوند./س۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.