تامین ۱۰ کل دریایی از محل صندوق توسعه ملی/ اختصاص حدود ۷ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی به طرح های نفتی

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ ۴ شنبه ۱۷ آبان ۹۱،

معاون وزیر نفت از تامین اعتبار ۱۰ دکل دریایی از محل صندوق توسعه ملی خبر داد و افزود: علاوه بر پنج میلیارد دلار، دو میلیارد دلار دیگر نیز از منابع صندوق توسعه ملی برای تامین دکل های حفاری تامین خواهد شد.

محسن خجسته مهر در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، از تامین اعتبار ۱۰ دکل دریایی از محل صندوق توسعه ملی خبر داد و افزود: علاوه بر پنج میلیارد دلار، دو میلیارد دلار دیگر نیز از منابع صندوق توسعه ملی برای تامین دکل های حفاری تامین خواهد شد.

وی در باره روند اجرای این مصوبه گفت: این سهم ۱۸ درصدی در اختیار بخش خصوصی قرار می گیرد که خواهان مشارکت در اجرای پروژه های صنعت نفت و تامین اعتبار در قالب فاینانس یا بیع متقابل است.

خجسته مهر گفت: پس از مشخص شدن بانک عامل برای سرمایه گذاری در طرح های صنعت نفت، قراردادی میان بانک عامل و صندوق توسعه ملی امضا می گردد و سرمایه گذاران در صنعت نفت به بانک ها معرفی می شوند و پس از ارائه توجیه فنی و اقتصادی برای اجرای طرح می توانند از بانک های عامل منابع مالی مورد نیاز را دریافت نمایند.

بر اساس قانون بودجه امسال ۱۸ درصد از منابع صندوق توسعه ملی برای اولین بار با تصویب مجلس شورای اسلامی، به بخش بالادستی صنعت نفت و گاز اختصاص یافت.

معاون وزیر نفت در امور برنامه‌ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری از تامین هفت میلیارد دلار از اعتبار مورد نیاز برای اجرای ۲۶ طرح و تامین دکل های دریایی مورد نیاز صنعت نفت در سال جاری خبر داد: برای اجرای این پروژه ها به ۹ میلیارد دلار اعتبار نیاز است که پنج میلیارد دلار آن از محل صندوق توسعه ملی تامین می گردد.

وی خاطر نشان کرد: توافق های اولیه برای اختصاص دو میلیارد دلار از پنج میلیارد دلار انجام شده و طرح های دیگری نیز برای استفاده از سه میلیارد دلار دیگر از منابع صندوق توسعه ملی معرفی و سرمایه گذار آنها مشخص شده است./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.