تامین اجتماعی نیازمند کارشناسان متخصص در حوزه نظارت و ارزیابی است

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ یکشنبه ۱۴ آبان۹۱،

IMAGE634803781688349609.jpg

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی اهمیت و حساسیت بازرسی و نظارت در این سازمان را بسیار بالا ارزیابی نمود و گفت:‌ باتوجه به گستردگی حوزه فعالیت تأمین‌اجتماعی، بازرسی و نظارت در این سازمان نیازمند فعالیت اصولی و برنامه‌ریزی است.

به گزارش تفسیری سرویس «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سعید مرتضوی در اولین همایش سراسری کارشناسان ارشد بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان تأمین‌اجتماعی، اظهارکرد: تشکیلات مجموعه بازرسی سازمان تأمین‌اجتماعی باید چابک و کارآمد و علمی باشد و امروزه برای کسب اطلاع و آگاهی از انحرافات نیازمند سامان‌دهی گسترده نیرو نمی باشدیم.

وی بر استفاده از فن‌آوری اطلاعات در حوزه بازرسی تأکید نمود و ادامه داد: امروزه با استفاده از فن‌آوری روز و سیستم‌هایی که در اختیار داریم می‌توانیم در همه حوزه‌ها در سراسر کشور زمینه و بستر لازم را برای کسب اطلاعات از کارکنان این سازمان و مراجعه‌کنندگان فراهم سازیم.

وی در ادامه حوزه بازرسی و نظارت تأمین‌اجتماعی را نیازمند تحول دانست و گفت: بازرسی و نظارت در حوزه‌های مختلف بیمه‌ای، درمانی و اقتصادی سازمان تأمین‌اجتماعی نیازمند کارشناسان متخصص در این حوزه‌هاست و در هر حوزه باید نظارت مستمر و علمی انجام شود.

مرتضوی نظارت و بازرسی در سازمان تأمین‌اجتماعی را بسیار با اهمیت دانست و افزود: باتوجه به طی مراحل تهیه لایحه اصلاح قانون تأمین‌اجتماعی براساس قانون برنامه پنجم توسعه، از کارشناسان و مالکنظران حوزه بازرسی دعوت می‌کنیم که نظرات و پیشنهادات سازنده خود را در رابطه با اصلاح قانون تأمین‌اجتماعی ارائه دهند.

تطبیق دریافت و پرداخت‌ها با قوانین و مقررات از مهمترین وظایف بازرسی است

به گزارش تفسیری ایسنا، همچنین علیرضا رخشنده‌رو معاون اداری و مالی سازمان تأمین‌اجتماعی نظارت و بازرسی دقیق به پرداخت‌ها و دریافت‌ها را از مهمترین اولویت‌ها در تأمین‌اجتماعی و از مهمترین وظایف دفتر بازرسی برشمرد و گفت:‌ براساس اصل ۵۳ قانون اساسی و ماده ۴ اساسنامه سازمان تأمین‌اجتماعی همهی دریافت و پرداخت‌ها باید براساس قانون انجام شود.

وی با بیان اینکه نظارت بر عملکرد مالی بخش‌های مختلف این سازمان باید با حساسیت فراوان انجام شود، ادامه داد: هیچ تصمیمی در کشور وجود ندارد که به پرداخت منجر نشود و همه تصمیمات به نوعی ریشه در عمل‌ مالی دارد.

رخشنده‌رو تطبیق قوانین و مقررات با دریافت و پرداخت‌ها را نیازمند اشراف و تسلط کامل بازرسان دانست و اظهارکرد: گزارش تفسیری بازرسان سازمان تأمین‌اجتماعی باید براساس مستندات قانونی و باتوجه به تغییرات قانونی در دوره‌های مختلف وقتی تهیه شود.

وی در ادامه به تشریح قانون ارتقاء سلامت اداری و مقابله با فساد پرداخت و اجرای دقیق این قانون را زمینه‌ساز تحول جدی در همه دستگاه‌ها از جمله سازمان تأمین‌اجتماعی دانست.

معاون اداری و مالی سازمان تأمین‌اجتماعی عملکرد شفاف و اطلاع‌رسانی صحیح و همچنین آگاهی جامعه از سازوکار اجرایی و نحوه ارائه خدمات در تأمین‌اجتماعی را از دیگر عوامل مؤثر در کاهش فساد عنوان نمود و گفت: باید با پرهیز از ابهام و شفاف‌سازی فرایندهای کاری نسبت به رفع مشکلات و ارتقاء آگاهی عموم مردم اقدام نمائیم.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.