تامین ارز مورد نیاز قطعات خودرویی

 تامین ارز مورد نیاز قطعات خودرویی

تامین ارز مورد نیاز قطعات خودرویی

ممتازنیوز: سخنگوی مرکز مبادلات ارزی با بیان اینکه قیمت مبادله ای هر دلار امروز در این مرکز ۲۵۴۵ تومان است،گفت: نظارت بر روی کار صرافی‌ها توسط بخش نظارت ما انجام می‌شود.

به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از ایلنا، صمد کریمی این مرکز در بلند مدت با هدایت کلیه منابع ارزی به مرکز مبدلات ارزی و یا بازاربین بانکی کشور تقداضای های مشروع ارزی را پوشش خواهد داد.
وی اظهار داشت: مرکز مبادلات نیازهای مشروع بازار ارز شامل گروههای اولویت دار تولیدی (۳ تا ۶) را پوشش می دهد.
سخنگوی مرکز مبادلات ارزی در واکنش به اظهارات دبیر انجمن خودروسازان کشور مبنی بر اینکه نحوه تخصیص ارز به قطعات خودرویی به صورت مناسب صورت نمی گیرد اظهار داشت: در حال حاضر در مرکز مبادلات ارزی قطعات خودرویی جزو اولویت های ضروری و تخصیص ارز به صورت مطلوب به این کالاها ارایه می شود.
کریمی با تأکید بر اینکه با گسترش بازار بین بانکی، راهبری بازار ارز کشور در مبادلات و قیمت‌گذاری با این مرکز خواهد بود، گفت: راه‌اندازی این مرکز، نقش چشمگیری در کنترل واردات و مدیریت تقاضای ارزی از طریق هدایت واردات کشور به کالاهای مورد نیاز بخش تولید داشته و از سوی دیگر با واقعی شدن نرخ ارز بر اساس نرخ مبادله ای، صادرات غیر نفتی کشور نیز به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت.


پرشین خودرو | RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.