تامین بخشی از کالاهای اساسی مورد نیاز عراق توسط ایران

نوشته شده در تاریخ ۲۳/آبان/ – ۱۲:۰۰ و در سرویس اخبار اقتصادی ممتاز نیوز

در گفت‌وگو با آنا مطرح شد

خبرگزاری : مدیر امور تجاری عراق در سازمان توسعه تجارت ایران از تامین برخی کالاهای اساسی مورد نیاز مردم عراق توسط تولیدکنندگان ایرانی تا پایان سال جاری خبر داد.

مجید قربانی فراز در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا با بیان اینکه طرح تامین بخشی از کالاهای اساسی مورد نیاز مردم عراق توسط ایران در حال عملیاتی شدن است، گفت: تا قبل از پایان سال جاری بخشی از شکر، روغن خوراکی و گوشت قرمز و سفید مورد نیاز عراق توسط ایران تامین خواهد شد.

وی افزود: عراق سالانه ۲ میلیون تن گندم، یک میلیون تن برنج، ۴۸۰ هزارتن روغن خوراکی و نیز مقادیری گوشت قرمز و سفید و شکر وارد می‌کند که ایران توانایی تامین بخشی از این میزان را برعهده دارد.

قربانی با اعلام اینکه این طرح در حال طی کردن تشریفات اداری است، اظهار کرد: در هفت ماهه نخست سال جاری ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار کالا از ایران به عراق صادر شد که در راس آنها سیمان، مصالح ساختمانی و مواد غذایی است.

به گفته قربانی، با توجه به بی‌ثباتی‌های امنیتی عراق، امکان پیش‌بینی میزان صادرات ایران به این کشور تا پایان سال جاری امکان‌پذیر نیست،  چرا که ممکن است اهداف برنامه صادراتی ایران به این کشور بحران زده محقق نشود.

انتهای پیام/

خبرگزاری آنا – اقتصادی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.