تامین کالاهای اساسی با ارز مرجع بدون وقفه ادامه دارد

تامین کالاهای اساسی با ارز مرجع بدون وقفه ادامه دارد

شبکه ایران/ حمید صافدل با اشاره به افزایش قیمت ارز در بازار آزاد و تاثیر آن بر قیمت برخی کالاها، گفت: ارز مرجع همچنان به دو اولویت کالایی اختصاص می یابد و قرار نیست این سیاست تغییر کند.
وی افزود: ثبت سفارش کالاهای اساسی و ضروری مورد نیاز کشور در ۵ ماهه اول امسال  به اندازه نیاز و با ارز مرجع صورت گرفته و نگرانی برای تامین کالاهای اساسی و مواد غذایی وجود ندارد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: در مورد دو گروه اول کالایی ارز مرجع بدون هیچ محدودیتی اختصاص می یابد.
وی در خصوص ذخیره سازی کالاهای استراتژیک گفت: ظرف چند ماه گذشته ذخایر استراتژیک کشور افزایش یافته و که در صورت نیاز می توان از آن استفاده کرد.
صافدل گفت: با مدیریت بهینه، واردات کالاهای مورد نیاز به کشور بدون وقفه ادامه دارد.
صافدل افزود:‌ افزایش قیمت کالاهای اساسی با توجه به اینکه این نوع مالاها با ارز ۱۲۲۰ تومانی به وارد می شوند غیر قانونی است.
صافدل با اشاره میزان ذخایر کالاهای استراتژیک گفت: با وجود تحریم ها هیچ محدودیتی در میزان ذخایر کالاهای استراتژیک وجود ندارد.
وی افزود: با پیگیری شرکت بازرگانی دولتی و شرکت پشتیبانی دام، بخش قابل توجهی از کالاهای استراتژیک ذخیره شده و یا در حال ترخیص این کالاها هستیم.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: دولت تصمیم دارد که به صورت کامل، ذخیره‌سازی کالاهای استراتژیک را صورت دهد و ذخیره احتیاطی برای کشور داشته باشد که تمامی این کار با ارز مرجع صورت می گیرد.
وی تصریح کرد: هم‌اکنون ذخیره‌سازی استراتژیک کالاها از محل ارز ۱۲۲۶ تومانی صورت می‌گیرد.
رییس سازمان توسعه و تجارت با بیان اینکهکمبود ارز برای تخصیص به کالاهای استراتژیک نداریم، تاکید کرد: دولت برنامه‌ریزی کرده تا ذخایر کالاهای اساسی را تکمیل کند بر همین اساس ارز مرجع بدون قید و شرط اختصاص می یابد و منابع آن نیز تامین شده است و بانک مرکزی به صورت هفتگی و روزانه با هماهنگی کارگروه هایی کالاهای در اولویت یک و دو را تامین ارز می‌کند.
پایان مطلب/


شبکه ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.