تامین ۳۸ هزار کلاس درس برای ششم ابتدایی

مرتضی رئیسی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب گفت: کلاس های مورد نیاز پایه ششم ابتدایی در کشور تامین شده و هیچ نگرانی برای آغاز سال تحصیلی جدید و تحصیل دانش آموزان در این پایه وجود ندارد.

وی افزود: با پیش بینی های صورت گرفته حدود ۳۸ هزار کلاس درس برای پایه ششم ابتدایی نیاز است که فضای لازم از محل تغییر کاربریها، کلاسهای خالی و یا اختصاص کلاسهای پایه اول راهنمایی به پایه ششم تامین شده است.

به گفته رئیسی، تعداد چهار هزار کلاس درس از سهم مدارس راهنمایی و با ادغام و جابه‌جایی به دبستان اضافه شده است که بیشترین جابه جایی و ادغام ها در آذربایجان شرقی و فارس انجام شده است.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به پروژه هایی که در اول مهرماه تحویل داده می شود، تصریح کرد: تعداد  چهار هزار ۴۳۵ کلاس در قالب پروژه‌های جدید احداث و در مهرماه تحویل داده می شود که می توان از آنها برای کلاسهای جدید التاسیس پایه ششم ابتدایی استفاده کرد.

رییسی در توضیح تغییر کاربریهای کلاسها گفت: ۶ هزار و ۳۲۳ کلاس درس پایه ششم ابتدایی از محل تغییر کاربریها آماده شده است. همچنین در نیمه دوم سال گذشته تعداد ۱۸ هزار و ۶۰۳ کلاس درس خالی بود که آنها نیز آماده شده و می توان به دانش آموزان پایه ششم ابتدایی اختصاص داد.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تصریح کرد: سهم کلاس های پیش ساخته برای پایه ششم ابتدایی، دو هزار و ۳۴۰ کلاس است.


 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.