تاوان حمله به ایران

جام جم آنلاین: پایگاه اینترنتی روزنامه سوئیسی لوتان در مقاله ای نوشت: حمله به ایران برای اسرائیل بسیار گران تمام می‌شود.

دراین مقاله به قلم “سرژ دومون” آمده است: در صورت حمله احتمالی اسرائیل به ایران، پای حزب‌الله و سوریه نیز به میان کشیده می‌شود و تلفات حمله این سه کشور به اسرائیل به ادعای ایهود باراک ، وزیر جنگ اسرائیل حداکثر ۳۰۰ نفر خواهد بود. اما این رقم با ارزیابی‌های غیررسمی سرویس‌های دفاع غیرعامل مغایرت دارد که براساس آن شمار کشته‌های اسرائیل ممکن است به چندین هزار نفر برسد.

در همین حال فارغ از اختلاف بنیامین نتانیاهو و ایهود باراک به عنوان حامیان جنگ از یک سو با کل فرماندهان ارتش و مسئولان تشکیلات اطلاعاتی از سوی دیگر، به نظر می‌رسد اسرائیل در حال حاضر توان مقاومت در برابر جنگی با این عظمت را ندارد.

رادیکالسم جواب نمی‌دهد

سعید حجاریان،از تئورسین های اصلاح طلب ، اذعان کرده است که اصلاح طلبان راهی جز تفاهم با نظام و پرهیز از تندروی ندارند، تجربه نشان داده که راه تندروانه و رادیکال ثمر نمی‌دهد.

وی در گفتگو با روزنامه آرمان گفته است: بعید است عبدالله نوری وارد جرگه انتخابات شود. او خودش هم اعتقاد دارد که خاتمی هنوز در کشور بالاترین رای را دارد.انتخابات یک فرصتی است برای فعالیت و سازماندهی. وقتی کاندیدایی در صحنه باشد لاجرم ستاد اتنخاباتی ایجاد می‌کند و در استان‌ها و شهرستان‌ها نیروها را دور هم جمع می‌کند.

 الزاما هدف از شرکت در انتخابات، پیروزی نیست. سال ۷۶ اصلا قرار این نبود که پیروز بشویم، هیچ تصوری هم نداشتیم، می گفتیم که ۶- ۵ میلیون رای بیاوریم که بتوانیم بعد از انتخابات کار کنیم. بنابراین فعالیت در انتخابات الزاما با هدف پیروزی نیست.

فرار مالیاتی شیرین عبادی

طبق ماده ۱۱۹ قانون مالیات‌های مستقیم(درآمد‌های اتفاقی)، شیرین عبادی پس از دریافت جایزه یک میلیون و ۱۷۰ هزار دلاری خود و از آنجایی که این جایزه یک جایزه “غیرعلمی” محسوب می‌شود، موظف به پرداخت مالیات مربوط به جایزه نقدی خود بود اما بر اساس مستندات موجود، وی تاکنون از پرداخت مالیات قانونی خود امتاع داشته و به طرق مختلف تلاش داشته از پرداخت مالیات قانونی خود فرار کند.

به گزارشممتازنیوز، شیرین عبادی در ادامه تلاش‌های خود برای دور زدن قانون و فرار از پرداخت مالیات، اقدام به طرح شکایت در دیوان عدالت اداری کرده و مدعی شده که جایزه صلح نوبل یک جایزه علمی است و این در حالیست که طبق اعلام رسمی وزارت علوم، جایزه صلح نوبل به هیچ وجه یک جایزه علمی محسوب نمی‌شود و کسانی که از این بنیاد سیاسی درآمدهایی را در زمینه صلح و برخی زمینه‌های غیر علمی دیگر کسب می‌کنند باید مالیات آن را به کشور بپردازند.

مناخیم بگین‌، عامل اصلی کشتار “دیر یاسین” که با دستور وی و توسط گروه شبه نظامی ایرگون کشتار مردم مظلوم فلسطینی به وقوع پیوست؛ اسحاق رابین که در زمان کشتار قانا در سال ۱۹۹۶ وزیر دفاع اسرائیل بود و شیمون پرز‌ که در زمان کشتار قانا نخست وزیر اسرائیل بود.

یاس سبزها و اصلاح طلبان

عبدالله نوری جزئیات بیشتری را از تشکیل اتاف فکر مورد تاکید خود بیان کرده است.

به گزارش “محدوده”،عبدالله نوری در دیدار با جمعی از دانشجویان با بیان اینکه تشکیل این اتاق فکر در راستای بحث انتخابات ریاست جمهوری نیست،گفته است:پیشنهاد اتاق فکر برای خروج اصلاح طلبان و سبزها از حالت یاس بوده است.

وی همچنین با بیان اینکه تاکنون این اتاق فکر شکل اجرایی پیدا نکرده ،اظهار داشته است:ازآنجایی که این پیشنهاد را بنده مطرح کردم این تلقی بوجود آمده است که این پیشنهاد ناظر به کاندیدا شدن من در انتخابات اتی ریاست جمهوری است و یا قرار است من محور آن باشم.

نوری در ادامه با انتقاد از وضعیت بی عملی اصلاح طلبان گفته است:اصلاح طلبان نباید بی عملی خود را گردن حاکمیت بیندازند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از برخی رفتارهای افراطی در بدنه فرقه سبز تاکید کرده و گفته است:باید بتوان فضای تندروی را به نفع جریان اصلاحات کنترل کرد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.