تایید حکم زندان تیموشنکو در دیوان عالی اوکراین

دیوان عالی اوکراین درخواست تجدید نظر یولیا تیموشنکو نخست وزیر سابق این کشور را رد و حکم محکومیت وی به هفت سال زندان به جرم سوء استفاده از قدرت را تایید کرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه الجزیره، الکساندر الفیموف قاضی دادگاه اعلام کرد: قضات به این نتیجه رسیدند که درخواست تجدید نظر مورد تایید نیست.
وی گفت: دیوان عالی اوکراین به این نتیجه رسید که حقوق تیموشنکو از سوی دادگاه استیناف کییف که ۲۳ ماه دسامبر درخواست تجدید نظر نخست وزیر سابق این کشور را رد کرد، نقض نشده است.
وی افزود دیوان عالی اوکراین همچنین نتیجه گرفت که حقوق تیموشنکو در زمینه برخورداری از مراقبت های پزشکی و حضور در جلسات دادگاه نقض نشده است.
تیموشنکو که از سال ۲۰۰۷ تا سال ۲۰۱۰ نخست وزیر اوکراین بود، ماه اکتبر محکوم شد و در حال گذراندن دوره هفت سال حبس خود در زندانی در شهر خارکیف واقع در شرق این کشور است.
نخست وزیر سابق اوکراین به جرم سوء استفاده از قدرت به علت امضای یک قرارداد گاز با روسیه در سال ۲۰۰۹ محکوم شد.
تیموشنکو با اتهامات تازه ای در خصوص فرار مالیاتی در دهه نود میلادی زمانیکه یک بازرگان بوده، مواجه شده است.
تیموشنکو ۵۱ ساله که زمانی رقیب سیاسی ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهور اوکراین بود، با رد همه اتهامات، این اتهامات را سیاسی خوانده است.
نخست وزیر سابق اوکراین به دادگاه حقوق بشر اروپا شکایت و اعلام کرده است وی به طور غیرقانونی دستگیر شده و از مراقبت درمانی کافی برخوردار نبوده است.
اتحادیه اروپا از تایید حکم نخست وزیر اوکراین ابراز تاسف کرد.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.