تاپ‌مولر در یک قدمی تراکتورسازی

جام جم آنلاین: پس از جدایی امیر قلعه‌نویی از تراکتورسازی و پیوستنش به استقلال، از کلاوس تاپ مولر آلمانی به عنوان جدی‌ترین گزینه‌ سرمربی‌گری تراکتورسازی در فصل آینده نام برده می‌شود.

پس از آنکه امیر قلعه‌نویی از جمع سرخ‌پوشان تبریزی جدا شد و به استقلال تهران پیوست، مسئولان تراکتورسازی به دنبال جذب سرمربی جدیدی برای تیم خود برآمدند که در این میان از کلاوس تاپ مولر آلمانی به عنوان جدی‌ترین گزینه این باشگاه نام برده می‌شود.

این مربی ۶۱ ساله آلمانی چهره‌ای شناخته شده در فوتبال آلمان به شمار می‌آید. تاپ مولر ۱۲ اوت ۱۹۵۱ در آلمان به دنیا آمد. او سابقه بازی در تیم‌های کایزرسلاترن،‌ دالاس تورنادو (آمریکا) و سالمروهر آلمان را دارد. تاپ مولر در فاصله سال‌های ۱۹۷۶ تا ۱۹۷۹ سه بار برای تیم ملی آلمان بازی و یک بار هم موفق به گلزنی برای این تیم شد.

پیشینه تاپ مولر در عرصه مربی‌گری درخشان‌تر است. او از سال ۱۹۸۷ وارد این عرصه شد و سابقه کار در تیم‌هایی چون سالمروهر، اولم، ویسموت آئوه، اینتراخت فرانکفورت، بوخوم، بایر لورکوزن،‌ هامبورگ و تیم ملی گرجستان را در کارنامه دارد.

این مربی زمانی که در بوخوم مشغول به کار بود مهدی مهدوی کیا را به خدمت گرفت. مهدوی کیا زیر نظر او توانست به یکی از بازیکنان شناخته شده در فوتبال بوندس لیگا تبدیل شود و پس از آن راهی هامبورگ شد.

تاپ مولر در هامبورگ هم فرصت مربی‌گری مهدوی کیا را داشت.

نقطه اوج دوران مربی‌گری تاپ مولر بی‌گمان سال ۲۰۰۲ بود. او در این سال با بایر لورکوزن به دیدار پایانی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا رسید و در همین سال از سوی خبرنگاران ورزشی آلمان به عنوان مربی سال شناخته شد.

تاپ مولر در ابتدای فوریه سال ۲۰۰۶ در تیم ملی گرجستان مشغول به کار شد. این نخستین ایستگاه مربی‌گری مولر در خارج از آلمان بود. او در ابتدای آوریل ۲۰۰۸ قراردادش با فدراسیون فوتبال گرجستان را پیش از پایان فسخ کرد. علت این کار نتایج ناامید کننده او عنوان شد. (ایسنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.