تاکنون نشان دامپزشکی در کشور نداشته ایم

به گزارش خبرنگار مهر، سید محسن دستور رئیس سازمان دامپزشکی کشور در مراسمی که به مناسبت بزرگداشت روز دامپزشک در سالن همایش های بین المللی رازی برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت: بدنبال هدفمندی و نظارت بر عرضه کل داروها و محصولات دامپزشکی هستیم به گونه ای که داروهای گیاهی جایگزین داروهای شیمیایی شود.

وی در ادامه بابیان اینکه تاکنون نشان دامپزشکی به صورت رسمی نداشته ایم گفت: امروز شنبه از این نشان به صورت رسمی رونمایی خواهد شد تا محصولی که به دست مصرف کننده می رسد به صورت مشخص نشانه گذاری شود و  دارای کد رهگیری باشد تا بتوان آن را در مراحل مختلف رصد کرد.

این مقام مسئول در ادامه به تولید داروها و محصولات دامی در کشور اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۲۰ درصد مواد اولیه موز برای تولید داروهای دامی در داخل کشور تولید می شود ضمن اینکه در برخی موارد صد درصد داروها در داخل کشور تولید می شود.

وی تصریح کرد: نشان دامپزشکی، نشان تضمین سلامت دامی و شناسایی محصولات دامی است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور مستندسازی فعالیت های سازمان دامپزشکی کشور را از جمله اقدامات این سازمان به شمار آورد و افزود: بر این اساس فعالیت های بخش های مختلف سازمان دامپزشکی به صورت مستند تدوین خواهد شد و در قالب مقررات سازمان دامپزشکی به صورت هماهنگ به اجرا در خواهد آمد.

به گزارش مهر ۱۴ مهرماه به عنوان  روز ملی دامپزشکی در تقویم رسمی کشور درج شده است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.