تاکنون یک سوم جمعیت جهان به میکروب سل آلوده شده اند

۱۹اردیبهشت،

آمارهای جهانی نشان می هد که تاکنون حدود یک سوم جمعیت جهان به میکروب سل آلوده شده اند و در هر ثانیه نیز یک نفر به شمار اشخاص آلوده اضافه می گردد.

 علی اکبر مرادی، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود:در سال ۱۹۸۵ به دنبال کاهش نسبی موارد سل به ویژه در کشورهای توسعه یافته، موارد بیماری در این کشورها ریشه کن اعلام شد

وی گفت: در دهه نود میزان بروز بیماری سل به حدی افزایش یافت که سازمان بهداشت جهانی سل را یک فوریت جهانی اعلام نمود و از آن زمان تاکنون نیز سل در بسیاری از کشورها یک فوریت بوده است.
 
مرادی با اشاره به آلودگی بسیار بالای مردم جهان به میکروب سل، تصریح کرد: آمارهای جهانی نشان می دهد که تاکنون حدود یک سوم  جمعیت جهان به میکروب سل آلوده شده اند و در هر ثانیه نیز یک نفر به شمار اشخاص آلوده اضافه می گردد.

وی یاد آور شد: در حال حاضر و بر طبق بعضی از آمارها ۳۰ میلیون نفر به بیماری سل مبتلا می باشند که اغلب موارد این بیماری در کشور های فقیر و بعضی از کشورهای در حال توسعه بروز می کند.
 
مرادی خاطر نشان کرد: اگر چه در ایران موارد بروز سل در مقایسه با بسیاری از کشورهای جهان پایین تر است،  اما اغلب کشورهای همسایه ایران به ویژه همسایگان شرقی ایران،‌آمار بالایی از ابتلا و مرگ و میر ناشی از سل را دارند که این موضوع باید بیش از پیش مورد توجه مسئولان بهداشتی و همچنین مردم مناطق مرزی قرار گیرد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.