تاکید غیرمتعهدها بر غیرقانونی بودن تحریم‌ بانک مرکزی

تاکید غیرمتعهدها بر غیرقانونی بودن تحریم‌ بانک مرکزی

جام جم آنلاین: رئیس کل بانک مرکزی گفت: نمایندگان و مقامات کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در مذاکرات بر غیر قانونی و غیر منطقی بودن رفتار تحریم کنندگان ایران تأکید داشتند و ابراز تمایل کردند همکاری‌های اقتصادی و بانکی خود با ایران را ادامه دهند.

رئیس کل بانک مرکزی در گفت‌و‌گو با فارس گفت: در حاشیه اجلاس سران عدم تعهد در تهران با تعداد زیادی از مقامات اقتصادی کشورهای حاضر در اجلاس مذاکرات مفصلی انجام دادیم و توافق های خوبی نیز صورت گرفت.

وی با اشاره به موضع کشورهای طرف مذاکره گفت: مواضع کشورمان را در موضوع برنامه هسته ای برای طرف های مذاکره تشریح کردیم و توضیحات‌مان باعث تغییر تصورات مقامات کشورهای غیر متعهد شد.

بهمنی ادامه داد: نمایندگان و مقامات کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در مذاکرات بر غیر قانونی و غیر منطقی بودن رفتار تحریم کنندگان ایران تأکید داشتند و ابراز تمایل می کردند تا با حفظ مصالح و الزامات، همکاری های اقتصادی و بانکی خود را با بانک های مرکزی جمهوری اسلامی ایران ادامه دهند.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: در مجموع باید تأکید که برگزاری این اجلاس تأثیر بسیار مطلوبی در شکستن تصور نادرست منزوی شدن کشورمان در جهان داشت.

توافق های بسیار خوبی برای همکاری میان بانک‌های مرکزی ایران و برخی کشورهای عضو جنبش عدم تعهد به عمل آمد که نتایج آن در آینده مشخص می شود.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.