تاکید فرمانده ناجا بر بهبود فرهنگ ترافیک

جام جم آنلاین: فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر بهبود فرهنگ رانندگی در کشور، گفت: اگر فرهنگ رانندگی از سوی مردم رعایت شود، اما نقش سایر عوامل دخیل در ترافیک کمرنگ باشند، تصادفات رانندگی و خسارات ناشی از آن نیز کاهش خواهد یافت.

به گزارش روز شنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه پلیس، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در همایش طلایه‌داران فرهنگ ترافیک، از «محمود احمدی نژاد» به عنوان طلایه دار واقعی فرهنگ ترافیک نام برد و اظهارداشت: هیچ رییس دولتی به اندازه رییس جمهور در موضوع ترافیک وقت نگذاشته‌اند و همین توجه ایشان، نتایج خوبی در این زمینه برای کشور داشته است.

وی از پلیس راهنمایی و رانندگی به عنوان یکی از مراکز مهم ارتباطات نیروی انتظامی با مردم نام برد و افزود: نرم ترین و اجتماعی ترین بخش پلیس در ناجا، پلیس راهور می باشد.

فرمانده ناجا با بیان اینکه عوامل فنی، انسانی و غیره از عوامل دخیل در بخش ترافیک به شمار می آید، تصریح کرد: فرهنگ، مهمترین عامل در بخش ترافیک می باشد که در این رابطه گام های ارزنده ای برداشته شده است.

سردار احمدی مقدم با تاکید بر بهبود فرهنگ رانندگی در کشور،اظهارداشت: در صورتی که عوامل کنترل ترافیک را در کشور اعمال کنیم اما فرهنگ رانندگی صحیح نباشد، موفقیت چندانی کسب نخواهیم کرد اما اگر فرهنگ رانندگی رعایت شود، حتی اگر نقش سایر عوامل دخیل در ترافیک کمرنگ باشند، تصادفات رانندگی و خسارات ناشی از آن نیز کاهش خواهد یافت.

این مقام ارشد انتظامی کشور در بخش دیگری از سخنان خود از سردار رویانیان به خاطر اعمال سیاست‌های مشارکت ‌جویانه اقشار مختلف برای کنترل ترافیک و نیز طرح همیاران پلیس تقدیر کرد و افزود: در زمینه کنترل ترافیک، اقدامات فرهنگی خوبی انجام شده البته همه دستگاه‌ها و رسانه‌ها نیز در این زمینه نقش بسزایی داشتند.

فرمانده ناجا، کاهش کشته های سوانح رانندگی در کشور را یکی از دستاوردهای پلیس طی سالهای اخیر عنوان کرد و افزود: در سال ۸۴ ، ۲۷ هزار و ۸۰۰ نفر در سوانح رانندگی جان خود را از دست دادند، که امیدوارم با برنامه‌ ریزی ‌های انجام شده بتوانیم با توجه به افزایش خودرو در کشور، تعداد کشته ها به کمتر از ۱۹ هزار نفر معادل یک سوم کاهش پیدا کند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.