تاکید مقام عراقی بر خروج این کشور از بند هفتم منشور سازمان ملل

دوشنبه ۱۱ اردیبهشت – ۰۹:۵۲:۰۹ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- وزیر امور خارجه عراق خروج این کشور را از بند هفتم منشور سازمان ملل متحد خواستار شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از واحد برون مرزی، عراق از سال ۱۹۹۱ و در پی حمله نظامی به کویت و اشغال این کشور ، به عنوان یک تهدید امنیت بین المللی مشمول فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد و تحریم بین المللی شد.
“هوشیار زیباری” وزیر امور خارجه عراق یکشنبه شب در نشست خبری مشترک با شیخ “صباح خالد حمد الصباح” معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه کویت در بغداد پایتخت عراق گفت،دستاوردهای نشست کمیته عالی مشترک عراق و کویت به گونه ای است که به خروج عراق از بند هفتم منشور سازمان ملل کمک می کند.
“هوشیار زیباری” همچنین افزود،مسوولان دو کشور عراق و کویت یک یادداشت تفاهم همکاری مشترک با هدف بستن همه پرونده های موجود بین دو کشور و یک پروتکل برای کشتیرانی در خور عبدالله به عنوان تضمینی برای منافع تجاری و کشتیرانی یکدیگر امضاء کردند.
وزیر امور خارجه کویت نیز در این دیدار گفت: کویت هر تصمیمی که بخواهد اتخاذ کند همه ابعاد و جوانب آن را بررسی می کند تا ضرری برای همسایگان خود در پی نداشته باشد.
شیخ”صباح خالد احمد الصباح” وزیر امور خارجه و معاون نخست وزیر کویت که از دیروز (یکشنبه) در بغداد به سر می برد ، با “نوری مالکی” نخست وزیر عراق نیز دیدار و درباره مسایل مختلف گفتگو کرده است.

 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۴۳۰۰۹۵۲۰۹۲۴۶


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.