تاکید یک مرجع تقلید بر پیگیری سرنوشت امام موسی صدر

خبرگزای آریا- حضرت آیت‌الله نوری همدانی، بر پیگیری هر چه سریع‌تر سرنوشت امام موسی صدر تاکید کردند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از مرکز خبرحوزه،‌ حضرت آیت‌الله نوری همدانی، عصر امروز در دیدار با معاون عربی و آفریقایی وزرات امور خارجه، بر پیگیری هر چه سریعتر سرنوشت امام موسی صدر تاکید کردند.
ایشان با تاکید بر این که امام موسی صدر یکی از هم‌مباحثه‌های بنده بود، گفتند: متاسفانه علی‌رغم گذشت چندین سال از اسارت ایشان، هنوز سرنوشت این عالم برجسته معلوم نیست و مردم پیگیر سرنوشت ایشان را مطالبه می‌کنند که باید در این زمینه اقدامات جدی انجام بگیرد.

*برگزاری جلسات مختلف با مسئولان لیبی
دکتر امیر عبداللهیان، معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه نیز در این دیدار با اشاره به درخواست حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی، به توضیحاتی در خصوص سرنوشت امام موسی صدر پرداخته و اظهار داشت: بعد از سرنگونی حکومت قذافی، جلسات مختلفی با حکومت جدید این کشور برگزار شد و بر تعیین سرنوشت این عالم دینی تاکید گردیده است.
وی با بیان این مطلب که کمیته‌ پیگیری سرنوشت امام موسی صدر تشکیل شده است، گفت: تاکنون با توجه به تحقیقاتی که انجام شده است، هیچ گونه مدرک مستندی که نشان دهد امام موسی صدر به شهادت رسیده باشد به دست نیامده و هیئت‌هایی مرتب در حال پیگیری وضعیت ایشان هستند.
امیر عبداللهیان با اشاره به گزارش‌های ضد و نقیض از محل‌های دفن امام موسی صدر، گفت: کمیته‌های مربوطه در این زمینه اقدام به بررسی اجساد گزارش شده نموده و آزمایش‌‌‌های DNA انجام دادند که جواب تمام آزمایش‌ها، رد این ادعاها بوده است.

*امیدواری خانواده امام موسی صدر
وی همچنین تصریح کرد: خانواده امام موسی صدر نیز بر اساس برخی نشانه‌ها، این نوید را می‌دهند که این عالم برجسته شیعی زنده می‌باشد.
معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه در پایان تاکید کرد: بنا به گزارش مسئولین دولت قبلی لیبی، قذافی در بسیاری از نقاط این کشور زندان‌هایی را ساخته است که هنوز برخی از آنها کشف نشده و ما امیدواریم بتوانیم با کشف این زندان‌‌ها نشانه‌هایی را از سرنوشت امام موسی صدر به دست بیاوریم.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.