تاکید آیت‌الله علوی‌گرگانی بر تقویت قشر بسیج

۲۳ آبان ،

12-10.jpg

آیت‌الله علوی‌گر‌گانی با تقدیر از خدمات بسیج، بر لزوم ارایه آموزش‌های لازم به بسیجیان در زمینه مباحثی چون تبیین ولایت فقیه و مرجعیت تاکید کردند.

به گزارش تفسیری گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این استاد درس خارج حوزه علمیه قم، شامگاه دوشنبه در دیدار سردار نقدی، رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اهمیت مردمی شدن امور، اظهار کرد: امامان معصوم(ع) همگی حضوری فعال در بین مردم داشتند و مردم همه خواسته‌های خود را با ائمه اطهار(ع) مطرح می‌کردند؛ این مسئله بیانگر آن است که اسلام توجه خاصی به آحاد جامعه دارد.

این مرجع تقلید با بیان این‌که «بسیج برگرفته از فرهنگ دینی و از متن مردم است» تصریح کرد: بنیان بسیج از سوی امام بر این مبنا شکل گرفت که این نهاد مقدس برکات خود را در حوزه‌های مختلف پدیدار سازد و فقط در حوزه مسائل نظامی قرار نگیرد.

وی افزود: اگر بسیج در کشور دیگری فعال بود، صرفاً به جنبه‌های دفاعی آن توجه می‌شد، ولی خوشبختانه در جمهوری اسلامی این نهاد ارزشمند تاکنون در حوزه‌های مختلف اثربخشی خود را نشان داده است.

آیت‌الله علوی‌گرگانی با اشاره به زورگویی‌های مستکبران و فشارهای همه‌جانبه بر جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: منطق استکبار، منطق زور است؛ در چنین شرایطی ما باید روی پای خود بایستیم و از ارزش‌های اسلامی دفاع کنیم؛ بسیج در این شرایط از نقش بسیار مهمی برخوردار است.

وی افزود: باید با اتکاء به خدا و با دلگرمی راه اهل بیت (ع) را ادامه دهیم؛ زیرا وعده خداوند است که قدرت الهی با مومنان حقیقی است که در مقابل سختی‌ها و مشکلات ایمان خود را از دست نمی‌دهند.

آیت‌الله علوی‌گرگانی در ادامه با تقدیر از خدمات بسج در عرصه‌های مختلف، گفت: باید قدردان این زحمات بود و برای استمرار و بهبود فعالیت‌های بسیج می‌بایست معارف حقیقی دین به جوانان بسیجی به شکلی گسترده آموزش داده شود.

این مرجع تقلید افزود: ارائه مباحث ارزشمند از جمله تبیین ولایت فقیه و مرجعیت و آموزش معارف اصیل دینی، مهمترین فعالیت‌های فرهنگی است که باید در بین بسیجیان پیگیری شود.

به گزارش تفسیری ایسنا به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله علوی‌گرگانی در پایان با اشاره به این‌که «دشمن همواره از بسیجیان هراس دارد» یادآور شد: باید این قشر دلسوز را تقویت کنیم؛ زیرا اگر دشمن بر بسیج غلبه کند، نظام ما به خطر جدی خواهد افتاد.

در ابتدای این دیدار، سردار نقدی، رییس سازمان بسیج مسضعفین گزارش تفسیریی از فعالیت‌ها و برنامه بسیج در سراسر کشور ارائه داد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.