تاکید آیت الله مکارم شیرازی بر ترویج فرهنگ جهاد در جامعه

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در دیدار فرمانده سپاه علی بن ابی طالب(ع) و مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قم با وی، ضمن ابراز خرسندی از تعامل روز افزون فرماندهان سپاه با مراجع  اظهار کرد: من از دیدار با شما بسیار خوشحالم و مطالبی که برای شما عزیزان عرض می کنم، جنبه تاکیدی دارد.

وی گفت: سپاه امتیازش نسبت به سایر قوای نظامی در سراسر جهان به این است که به عنوان یک گروه مذهبی پیش از آن که نظامی باشد، مطرح بوده و است، لذا باید به همان اندازه که به مسائل نظامی توجه دارد به همان اندازه نیز به مسائل مذهبی نیز توجه داشته باشد.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: سپاه به همان اندازه که روی آموزش نظامی تاکید دارد، می بایست به همان اندازه هم روی آموزش مذهبی تاکید داشته باشد.

وی با اشاره به برنامه های سپاه برای پاسداران اظهار کرد: برنامه هایی که در سپاه اجرا می شود، باید قوی باشد و برای آنکه عادی نشود و تاثیر خود را از دست ندهد، باید متنوع برگزار گردد.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: دعوت از سخنران های مختلف، برگزاری مسابقات و از این نوع برنامه ها به تنوع برگزاری مراسم کمک می کند.

وی با بیان اینکه اگر آموزش های مذهبی ضعیف شود، به همان اندازه نیز سپاه ضعیف و آسیب پذیر خواهد شد، بر لزوم اجرای طرح های ابتکاری و نو تاکید و اظهار کرد: باید یک گروهی در سپاه باشند که به ارائه طرح های متنوع اقدام نمایند.

این مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه تنوع در برنامه ها، اثرگذاری بیشتری خواهد داشت، گفت: تنوع را باید از قرآن کریم آموخت هر سوره ای یک شکل خاصی دارد، شکل آیات متفاوت است، در بعضی از سوره ها تکرار دارد و بعضی از سوره ها نه، کسانی که با ادبیات عرب آشنایی دارند می دانند که در ۱۱۴ سوره قرآن کریم، ۱۱۴ نوع ادبیات بکار رفته است و به همین دلیل جاذبه بسیاری دارد و هرچه انسان می خواند کهنه نمی شود.

وی ادامه داد: لذا باید یک گروه، اهل فکر و ابتکار داشته باشید و این یک مساله مهم برای سپاه است.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه جوانان و نوجوانان امروز این جامعه، جنگ تحمیلی را درک نکرده اند، اظهار کرد: اینان باید آن رشادت ها و شب های حمله و آن شور و اشتیاق ها و مناجات ها و دعاهای آن شب ها را با بهره گیری شما از هنر و فیلم درک کنند.

وی افزود: باید آن حال و هوای جنگ تحمیلی به آنها نشان داده شود، تا آنان نیز حتی به مقدار کم با آن حال و هوا قرار بگیرند و تجربه هایی که حاضران در آن صحنه ها دریافت کرده اند در حد پایین تری داشته باشند.

آیت الله مکارم شیرازی در پایان با بیان اینکه با توجه به آسیب های اجتماعی که در جامعه گریبانگیر جوانان و نوجوانان شده، باید مراقب باشید که این آسیب ها به سپاه و بسیج ورود پیدا نکند، اظهار کرد: با توجه به بمباران تبلیغات دشمن علیه نظام و سپاه، باید فرماندهان، مدیران و پاسداران در حفظ آبروی سپاه و بسیج، مراقبت ویژه داشته باشند.  

سردار مهدوی نژاد فرمانده سپاه علی بن ابی طالب(ع) و همچنین حجت الاسلام سیدحسن اکبری مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قم  نیز در ابتدای این دیدار به صورت جداگانه به ارائه گزارشی از  اقدامات و عملکرد سپاه استان قم پرداختند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.