تاکید اعضای شورای شهر بر پیگیری سریع یک هزار میلیارد تومان هزینه های ثابت سند شهرداری تهران

اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران مهدی چمران ، رسول خادم، علیرضا دبیر ، مرتضی طلایی، معصومه ابتکار ، احمد مسجد جامعه ای ، معصومه آباد، حسین بیادی ، همزه شکیب ، عباس شیبانی ، محمد علی نجفی و حبیب کاشانی از حاضرین و پروین احمدی نژاد ، هادی ساعی و خسرو دانشجو از غائبین جلسه امروز بودند.
بر اساس این گزارش در دستور اول جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران بررسی ارائه گزارش نظارتی عملکرد سرمایه ای سال ۹۱ شهرداری تهران در دستور کار قرار  گرفت.
خادم رییس کمیسیون برنامه و بودجه و امور حقوقی شواری شهر تهران به ارائه این گزارش پرداختند.
بیادی نائب رئیس شورای شهر تهران در خصوص این گزارش عملکرد گفت: سابقه ی خوبی دربارهٔ ارائه گزارش شهرداری وجود ندارد و ما به دنبال تطبیق این آمارها هستیم، شهرداری تهران هزار میلیارد تومان هزینه فاقد برنامه و سند دارد و باید مشخص شود که این هزینه کجا مصرف شده وتا زمانی که شهرداری مستندات خود را ارائه نکند این مبلغ فاقد سند است.
شکیب رئیس کمیسیون توسعه وعمران شورای شهر تهران درادامه با اشاره به دریافت عوارض چند برابری شهرداری گفت: قبلا نیز تذکراتی در این باره داده شده اما جوابی نگرفته ایم.
ما برای اخذ عوارض شهرسازی مبالغی را تعیین کرده ایم که شهرداری بر اساس آن موظف به دریافت بود .
اما پس از اجرای طرح تفضیلی شهرداری اصلاحیه ای داد تا عوارض را تغییر دهند اما ما این تغییر را انجام ندادیم و فرضمان بر این بود که این روند ادامه خواهد داشت.
اما متوجه شدیم عوارض چند برابری گرفته میشود.
طلایی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در ادامه بحث هزینه های فاقد سند شهرداری گفت: پیشنهاد من این است یک کمیته متشکل از اعضای شورا و شهرداری تشکیل شود تا در کوتاهترین زمان ممکن هزینه فاقد شهرداری بررسی شود و این ابهام دربارهٔ هزینه های فاقد حل شود تا  نه شورا و نه شهرداری زیر سوال نرود.
و اگر تخلفی صورت گرفته مشخص شود و اگر اینگونه نیست این بحث برای همیشه تمام شود.
خادم در ادامه اظهار داشت اول باید تفریغ بودجه از سوی شهرداری به حسابرس داده شود وزمانی مشخص شود برای بررسی این مساله وارائه آن به شورا تا قبل از پایان شورای سوم این مسئله روشن شود.
طلای در ادامه افزود: این زمان را ما به شهرداری می دهیم که اگر شهرداری به موقع اعلام کند این ابهام زدایی انجام شود و اگر مستندات شهرداری در زمان مقرر ارائه نشود مقصر خود شهرداری است و پیشنهاد من مهلت تا پایان مرداد ماه  است که هم شهرداری مکلف به ارائه تفریغ بودجه شود وهم حسابرس به این مسئله رسیدگی کند.
در ادامه این بررسی اعضای شورا تذکرات و مباحث مختلفی ارائه کردند که درنهایت مهلت یک هفته ای به شهرداری تهران داده شد برای ارائه گزارش تفریغ بودجه و بررسی سه هفته ای آن توسط حسابرس شورا مقرر شد./ف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.