تاکید امیر تازه قطر بر لزوم بهره گیری از ظرفیت ایران در حل مشکلات منطقه

فروردین ۱۴۰۳

ایران > سیاست‌خارجی– ممتازنیوز:
شیخ تمیم امیر دولت قطر در دیدار با صالحی از ایران بعنوان کشوری تاثیرگذار در معادلات منطقه ای یاد کرد و بر اهمیت بهره گیری از ظرفیت کشورمان در حل و فصل مشکلات منطقه تاکید کرد.

صالحی وزیر امور خارجه کشورمان در راس هیاتی در سفری کوتاه به دوحه با شیخ تمیم امیر تازه قطر دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تبریک تصدی مسئولیت امیر تازه دولت قطر، با ابلاغ سلام مقامات کشورمان و با مروری بر روابط دوجانبه، تحکیم روابط و مناسبات فی ما بین در حوزه های مختلف را خواستار شد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با اشاره به اهمیت استقرار و امنیت در منطقثه مهم خلیج فارس، ارتقاء همکاریهای بین کشورهای منطقه را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش مهر، صالحی در ادامه با تشریح انتخابات مهم اخیر در جمهوری اسلامی ایران ، بر اهمیت مشارکت مردمی در ساختار کشورمان بعنوان یک اصل مهم و تاثیر آن بر رویکرد سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

صالحی همچنین با تشریح سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در خصوص سوریه، توجه به مطالبات مردمی و در عین حال ضرورت حفظ حاکمیت و تمامیت سوریه بمنظور فراهم شدن شرایط مناسب جهت خروج از بحران پیش آمده و حرکت در جهت گفتگوهای سیاسی سوری-سوری را مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان ضرورت تبیین دیدگاه های اصیل اسلامی در احترام به کلیه مسلمانان از مذاهب و طوایف مختلف از سوی علمای جهان اسلام را بمنظور جلوگیری از فتنه طائفه ای و مذهبی مورد تاکید قرار داد.

شیخ تمیم امیر دولت قطر نیز در این دیدار با ابلاغ سلام های خود به مقامات عالیرتبه کشورمان و ضمن تشکر از پیام تبریک مسئولین کشور جمهوری اسلامی ایران برای تصدی وی، از ایران بعنوان کشوری تاثیرگذار در نعادلات منطقه ای یاد کرد و بر اهمیت بهره گیری از ظرفیت کشورمان در حل و فصل مشکلات منطقه تاکید کرد.

وی با تمجید از روابط دیرینه دو کشور، بر لزوم تحکیم مناسبات در زمینه های مختلف تاکید کرد.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.