تاکید اولیازاده بر تجلیل از پیشکسوتان

۴شنبه ۱۰م آبان iبه نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

مراسم هجدهمین سالگرد خانه عکاسان ایران برگزار شد

مراسم هجدهمین سالگرد خانه عکاسان ایران با بزرگداشت رضا نوربختیار برپا شد.

به گزارش تفسیری هنرآنلاین، در این مراسم که شامگاه ۹ آبان ماه در تالار اندیشه حوزه هنری تهران برگزار شد، جواد مجابی نویسنده و منتقد هنری نکوداشت رضا نوربختیاری را اگرچه دیر ولی شایسته و خوب توصیف نمود.

وی با بیان اینکه در سالهای دهه ۴۰ iبه عکاسی فقط از جنبه خبری و گرفتن عکسهای پرتره‌ای نگاه می‌شد، یادآور شد: هنرمندانی مانند رضا نوربختیار و کامران عدل از کسانی بودند که iبه جلوه‌های هنری عکاسی پرداختند.

مجابی زمینه‌های عکس‌های نوربختیار را طبیعت، معماری، تبلیغات و پرتره برشمرد و اظهار داشت: نوربختیار شیوه‌های تازهی را در زمینه عکاسی تبلیغاتی پدید آورده و در عکس‌های معماری خود سعی در مطرح نمودن انسان دارد.

در ادامه مراسم نیز لوح یادبودی iبه همراه هدیه‌ iبه رضا نوربختیار اهدا شد اما این هنرمند پس از حضور روی سن سخنرانی نکرد.

رضا نوربختیار عکاس معاصر و فارغ التحصیل رشته عکاسی از انگلستان است که در طول فعالیت خود تا iبه امروز با موسساتی چون کیهان، اطلاعات همکاری داشته است.

رسول اولیا‌زاده مدیرعامل خانه عکاسان ایران نیز با بیان اینکه از ۵ سال پیش مراسم‌های تجلیل از بزرگان عکاسی را آغاز نموده است بر لزوم قدردانی از عکاسان بزرگ ایران تاکید نمود.

وی همچنین درباره نوربختیار گفت: وی انسانی بزرگ است و iبه هیچ وجه در وجود این انسان حسادت وجود ندارد.

اولیا زاده تاکید نمود: باور کنیم ایران آنقدر بزرگ است که هیچ کس جای دیگری را تنگ نکرده است.

در ادامه‌ی مراسم، علی آذرنیا نیز با تشریح برنامه‌های خانه عکاسان موسوم iبه “پاتوق هنری” از برگزاری ۲۷ برنامه پاتوق هنری طی ۱۶ ماه خبر داد.

بخش پایانی این مراسم نیز گرفتن عکس یادگاری بر روی سن بود.

در این برنامه هنرمندانی چون کامران عدل، کامبیز درم بخش، ضیا موحد، فخرالدین فخرالدینی، مهدی نوری مقدم، جواد مجاوی و علی آذرنیا حضور داشتند.

انتهای پیام /۳۱


آخرین خبرها
منبع: خبرگزاری هنر آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.