تاکید بر تعاملات سازنده ایران و روسیه/۱+۵ با پاسخی مبتنی بر تامین حقوق ایران سریع‌تر iبه میز گفت‌وگوها بازگردد

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

جلیلی در دیدار با معاون وزیرامورخارجه روسیه:

دبیر شورای عالی امنیت ملی دردیدار با معاون وزیرامورخارجه روسیه بر تعاملات سازنده میان ایران و روسیه در موضوعات مختلف تاکید کرد و گفت: امیدواریم ۱+۵ با پاسخی مبتنی بر تامین حقوق ایران، برگزاری هرچه سریع‌تر گفت‌وگوها را شکل دهد.

به گزارش تفسیری حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه عصر امروز با سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفت‌وگو کرد.

سعید جلیلی در این دیدار با اشاره iبه تعاملات سازنده میان ایران و روسیه در موضوعات مختلف، گسترش همکاری‌های راهبردی میان دو کشور را سبب تامین منافع و iبهره‌برداری بیشتر از ظرفیت‌های مشترک دو طرف دانست.

جلیلی با بیان آمادگی همیشگی ایران برای انجام گفت‌وگوها تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران امیدوار است که ۱+۵ هرچه سریع‌تر iبه میز گفت‌وگوها بازگردد و برای ۴ ماه تاخیر خود در از سرگیری گفت‌وگوها پاسخ مناسب داشته باشد.

وی افزود: امیدواریم ۱+۵ با پاسخی مبتنی بر تامین حقوق ایران، برگزاری هرچه سریع‌تر گفت‌وگوها را شکل دهد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره iبه اشتباه محاسباتی غرب در سوریه، آن را نمونه روشنی از شکست سیاست‌های سلطه‌طلبانه آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه دانست.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران حاوی یک نگاه راهبردی و منطق اصولی مشخص است و بر مبنای آن در طی ۳۳ سال انقلاب اسلامی خود در مسیر پیشرفت گام برداشته است.

در این دیدار همچنین سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه و نماینده آن کشور در مذاکرات ۱+۵ با استقبال از گسترش همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی و راهبردی بر حقوق هسته‌یی ایران در چارچوب معاهده ان‌.پی‌.تی تاکید کرد.

ریابکوف تنها راه‌حل منطقی در سوریه را پایان یافتن خشونت‌ها و عمل iبه دموکراسی دانست و تاکید کرد راه حل نظامی و مسلح کردن مخالفان راه اشتباهی است که ناشی از خودخواهی و سیاست‌های سلطه‌طلبانه بعضی کشورهاست.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.