تاکید بر حق ایران در پیگیری مجازات آمران و عاملان ترور شهید فخری‌زاده

تاکید بر حق ایران در پیگیری مجازات آمران و عاملان ترور شهید فخری‌زاده

رئیس مجلس شورای اسلامی در پی شهادت شهید محسن فخری‌زاده، طی پیام‌های جداگانه‌ای به دبیرکل سازمان ملل، رئیس اتحادیه بین‌المللی و دبیران کل پارلمان‌های کشورهای اسلامی و آسیایی و همچنین روسای برخی از پارلمان‌ها، بر حق جمهوری اسلامی ایران بر پیگیری مجازات قطعی آمران و عاملان این اقدام تروریستی در چارچوب اصل دفاع مشروع و مقابله با اقدامات تروریستی سازمان یافته، تاکید کرد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، دکتر محمدباقر قالیباف در پی شهادت شهید محسن فخری‌زاده،  طی پیام‌های جداگانه‌ای به دبیرکل سازمان ملل، رئیس اتحادیه بین‌المللی و دبیران کل پارلمان‌های کشورهای اسلامی و آسیایی و همچنین روسای برخی از پارلمان‌ها، ضمن تاکید بر حق جمهوری اسلامی ایران بر پیگیری مجازات قطعی آمران و عاملان این اقدام تروریستی در چارچوب اصل دفاع مشروع و مقابله با اقدامات تروریستی سازمان‌یافته، خاطرنشان کرد: هرگونه سکوت و بی‌تحرکی جامعه بین‌المللی در قبال این‌گونه اعمال مجرمانه تروریستی باعث گستاخی بیشتر آمران و بانیان چنین جنایات ضدبشری و تهدید صلح و امنیت منطقه و بین‌المللی خواهد شد.

متن پیام رئیس مجلس شورای اسلامی بدین شرح است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
عالیجناب؛
همانگونه که استحضار دارند؛ عناصر تروریست مسلح روز جمعه مورخ  ۷ آذر ۱۳۹۹ هجری شمسی برابر با  ۲۷ نوامبر ۲۰۲۰ میلادی در یک اقدام تروریستی سازمان‌یافته، خودروی حامل دانشمند ایرانی جناب آقای دکتر محسن فخری‌زاده معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و همراهان وی را در منطقه آبسردِ دماوند (اطراف شهر تهران) مورد حمله قرار دادند که طی آن ایشان به شهادت رسیدند.
 این اقدام تروریستی در حالی صورت گرفت که شهید فخری‌زاده با ایفای نقشی برجسته، مدیریت تیم علمی متشکل از دانشمندان ایرانی را در تولید نخستین کیت بومی تشخیص و واکسن کرونا برای شهروندان ایرانی اعم از زنان و کودکان و همچنین مشارکت در تلاش‌های بین‌المللی به منظور مهار این بیماری مهلک برعهده داشت. شواهد و مستندات اولیه دلالت بر آن دارد آمران شناخته‌شده‌ی این جنایت که فهرست طولانی از ترورهای هدفمند فرامرزی در منطقه حسّاس غرب آسیا و فراتر از آن را در کارنامه سیاه خود دارند؛ پشت این ترور غیرانسانی قرار داشته‌اند.
مجلس شورای اسلامی این عمل مجرمانه و تبهکارانه را به عنوان مصداق بارز ِتروریسم سازمان‌یافته،  در تعارض آشکار و نقض صریح با اصل حاکمیت ملی جمهوری اسلامی ایران تلقی کرده و قویا آن را محکوم می‌کند. همچنین اشعار می‌دارد، اقدام تروریستی در ترور دانشمند ایرانی نه تنها هیچ خللی در توسعه علمی و دفاعی و برنامه‌های صلح‌آمیز فنآوری‌های نوین در جمهوری اسلامی ایران ایجاد نخواهد کرد، بلکه اهتمام ملت ایران را برای تقویت بنیه علمی و دفاعی کشور افزایش می‌دهد.
مجلس شورای اسلامی به عنوان آیینه تمام‌نمای ملت بزرگ ایران، ضمن تاکید بر این‌که اقدام تروریستی مزبور در تضاد با ارزش‌های الهی ـ انسانی و مسئولیت و تعهدات بین‌المللی می‌باشد؛  باور دارد که هرگونه سکوت و بی‌تحرکی جامعه بین‌المللی در قبال این گونه اعمال مجرمانه تروریستی باعث گستاخی بیشتر آمران و بانیان چنین جنایات ضدبشری و تهدید صلح و امنیت منطقه و بین‌المللی خواهد شد.
بدون شک جمهوری اسلامی ایران که همواره به دنبال ارتقاء صلح و امنیت در منطقه و جهان می‌باشد و نقش برجسته‌ای در مسیر مبارزه با تروریسم داشته است، با تاکید بر پیگیری مجازات قطعیِ آمران و عاملانِ این اقدام تروریستی، حق خویش را برای اقدام در چارچوب اصل دفاعِ مشروع در مقابله با اقدامات تروریستی سازمان‌یافته محفوظ می‌دارد و قطعا این قبیل اعمال مجرمانه تروریستی که صلح و امنیت بین‌المللی را به مخاطره می‌اندازد؛ بدون مجازات نخواهد ماند.
در پایان از جنابعالی انتظار می‌رود ضمن محکوم نمودن این اقدام تروریستی، به نوبه خود بسترهای حقوقی و قانونی لازم را برای جلوگیری از تکرار چنین فجایع تروریستی در سراسر جهان فراهم سازید.
فرصت را مغتمم شمرده، احترامات فائقه خود را تقدیم می‌دارد.
 
محمدباقر قالیباف
رئیس مجلس شورای اسلامی
جمهوری اسلامی ایران

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.