تاکید بر رعایت حقوق شهروندی زندانیان

۲۱ آبان ،

POURMAND 17.8.2012-17.jpg

در پنجمین جلسه شورای اداری و برنامه‌ریزی زندان‌های استان خراسان شمالی مواردی همچون اهتمام در نظم و انضباط عمومی، حفظ اقتدار سازمانی، ارتقاء سلامت اداری، اجرای سیاست‌های سازمانی و انجام برنامه‌های دقیق و مؤثر فرهنگی و تربیتی مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ در ابتدای این جلسه «محمدعلی بلوکی» در سخنانی به وضعیت فعلی زندان‌های استان و انجام برنامه‌های اصلاحی و تربیتی پرداخت و اظهار کرد: در انجام امور زندانبانی اسلامی باید همواره نظم و انضباط عمومی و حفظ اقتدار سازمانی را مدنظر داشته باشیم ضمن این‌که برنامه‌های فرهنگی، اصلاحی و تربیتی باید همواره در رأس امور قرار گیرد.

مدیرکل زندان‌های استان خراسان شمالی در ادامه موضوع سلامت اداری و مبارزه با فساد را مورد تأکید قرار داد و اظهار کرد: ارزیابی از فعالیت‌های در حال انجام از جمله مواردی است که می‌تواند در ارتقاء سلامت اداری تأثیر بسیاری داشته باشد.

بلوکی خطاب به اعضاء شورای اداری زندان‌های استان خراسان شمالی افزود: همواره باید خود و مجموعه تحت مدیریت خود را مورد ارزیابی قرار دهیم چراکه با ارزیابی‌های دقیق به نقایص موجود پی خواهیم برد.

مدیرکل زندان‌های استان خراسان شمالی در ادامه ضمن برشمردن اولویت‌های سازمانی اجرای دقیق و به موقع این اولویت‌ها را گامی مؤثر در رسیدن به اهداف سازمانی و تضمین کننده سلامت اداری دانست.

بلوکی درخصوص کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها به عنوان یک اولویت سازمانی بر تعامل بیشتر رؤسای زندان‌ها با مراجع قضایی تاکید کرد.

وی از تلاش در جهتی پیشگیری از ورود مواد مخدر به زندان‌ها به عنوان یکی دیگر از اولویت‌های مهم سازمانی یاد کرد و خطاب به رؤسای زندان‌ها از آنان خواست تا با اقداماتی همچون ایجاد حساسیت‌های لازم، آموزش به کارکنان مربوطه و بسیج همگانی کارکنان این اولویت مهم سازمانی را محقق سازند.

بلوکی از پدیده شوم ورود مواد مخدر به زندان به عنوان بزگترین خیانت در جهتی اجرای برنامه‌های اصلاحی و تربیتی یاد کرد.

رییس شورای اداری و برنامه‌ریزی زندان‌های خراسان شمالی ارائه آمار و اطلاعات دقیق را مورد تأکید قرار داد و اظهار کرد: امروزه با استفاده از نرم افزارهای الکترونیکی و کنترل‌های دیجیتالی در زندان‌ها گام بلندی را در جهتی استفاده از امکانات روز برداشته‌ایم پس برای برنامه‌ریزی سالم و هدفمند باید کلیه فعالیت‌های در حال انجام را به موقع در برنامه‌های نرم افزاری ثبت کنیم.

بلوکی هم‌چنین به موضوع مهم حقوق شهروندی در زندان‌ها اشاره‌ و خاطرنشان کرد: رعایت حقوق شهروندی زندانیان و تکریم خانواده‌های آنان از جمله وظایف ذاتی ماست.

وی اجرای دقیق آئین نامه سازمان زندان‌ها و نظارت بر اجرای برنامه‌های فرهنگی و تربیتی و ارائه خدمات مطلوب به زندانیان را از جمله حقوق شهروندی مددجویان دانست.

مدیرکل زندان‌های خراسان شمالی در ادامه از مجموعه زندان‌ها به عنوان یک مجموعه مصرف کننده یاد و اظهار کرد: باید با توجه به وضعیت اقتصادی موجود در کشور در بها کردها احساس مسؤولیت بیشتری کنیم.

وی صرفه‌جویی را مترادف با درست مصرف کردن دانست و از مسوولان زندان‌های استان خراسان شمالی خواست تا بر نحوه درست مصرف کردن در مجموعه‌های مدیریتی خود نظارت بیشتری داشته باشند.

بلوکی مبحث ارتقاء سلامت اداری را مورد تأکید قرار داد و از مسوولان زندان‌ها خواست تا در نشست‌هایی هدفمند با کارکنان به مشکلات آنان از نزدیک رسیدگی کنند.

وی اتخاذ تصمیم‌های به موقع و قانونی را نیاز مدیریت اصولی در زندان‌ها دانست و اعلام کرد: به تجربه ثابت شده است که استفاده از خرد جمعی مدیریت در مجموعه زندان‌ها را آسان‌تر کرده است.

بلوکی اعلام کرد که باید کلیه برنامه‌های اجرایی زندان‌ها در جهتی اهداف سازمانی باشد و در اتخاذ تصمیمات مناسب باید روحیه مشارکتی داشته باشیم.

در ادامه این جلسه روسای زندان‌ها و دیگر اعضاء جلسه به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و نهایتا تصمیماتی درخصوص اجرای برنامه‌های سازمانی مورد تصویب قرار گرفت.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.