تاکید بر نقش محوری ولایت فقیه در زعامت و رهبری جامعه اسلامی

۲۸م آذر ،

تولیت آستان قدس رضوی گفت: محور و زیربنای حفاظت و صیانت از مرزهای فکری و سیاسی و همچنین زنده نگاه داشتن فرهنگ دینی ولایت فقیه است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، آیت الله عباس واعظ طبسی در دیدار جمعی از فعالان پژوهشی مراکز علمی پژوهشی آستان قدس رضوی با تاکید بر نقش محوری ولایت فقیه در زعامت و رهبری جامعه اسلامی خواستار توجه بیش از پیش پژوهشگران به این مساله الهی و مهم شد.

این عضو مجلس خبرگان با تاکید بر این‌که متاسفانه امروز بسیاری از دشمنان و شبکه‌های ضد انقلاب سعی در مخدوش کردن چهره ولایت مطلقه فقیه دارند، خطاب به پژوهش‌گران گفت: پژوهش‌گران باید با تلاشی بیش از قبل به مقوله ولایت و امامت جامعه اسلامی بپردازند.

واعظ طبسی به مقوله بسیار مهم اقتصاد مقاومتی اشاره و خاطرنشان کرد: امروز در مجموعه آستان قدس رضوی کتاب‌ها و پژوهش‌های بسیاری در خصوص اقتصاد و سیاست‌های پولی و مالی براساس مبانی نظری اسلام به رشته تحریر در آمده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری این که اساس اقتصاد در جامعه اسلامی باید براساس نگاه به قرآن و اهل بیت گرامی پیامبر اسلام(ص) باشد، تصریح کرد: به فضل الهی و توجهات حضرت ولی عصر(روحی فداک) تحریم‌ها روزی شکسته خواهد شد و ملت ما براساس ایده‌ها و مبانی اعتقادی خود مقاوم و استوار تا آن روز ایستادگی خواهند کرد.

تولیت آستان قدس رضوی سبب دشمنی استکبار جهانی با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به سبب پیشرفت‌های ملت ایران دانست و افزود: امروز دشمنان این نظام الهی به این نکته رسیدند که انقلاب اسلامی به پیشرفت‌های بسیاری رسیده است و اگر بخواهیم مانع پیشرفت آنان شویم ،باید در عین حالی که فشار سیاسی می‌آوریم فشار اقتصادی را نیز تشدید نماییم.

واعظ طبسی اقتصاد مقاومتی را راه حل برون‌رفت از تحریم‌های اقتصادی دانست و در این رابطه تاکید کرد: امروز اگر بخواهیم اقتصاد مقاومتی را محقق سازیم باید فرهنگ مصرف جامعه تغییر نماید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به پژوهش‌گران آستان قدس رضوی دو مطالبه را مطرح و به آنان گفت: پژوهشگران آستان قدس رضوی باید متناسب با نیاز به اصل مترقی ولایت فقیه بپردازند و در این راستا از هیچ کوششی فروگذاری نکند همچنین در زمینه اقتصاد مقاومتی نیز باید تحقیق و پژوهش صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان افزود: یکی از مهمترین ویژگی‌های دین مبین اسلام تفکر همراه با تعقل است.

واعظ طبسی زیر ساخت و اساس تولید علم و نوآوری را تحقیق و پژوهش دانست که البته در کنار تربیت نفسانی محصول آن می‌تواند در فرهنگ عمومی جامعه موثر واقع شود.

عضو مجلس خبرگان، پژوهش و تحقیق را رسیدن به نقطه واقعی برشمرد و افزود: پژوهش و تحقیق باید هدفمند و متناسب با نیاز جامعه بشری باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همکاری صاحب‌نظران حوزه و دانشگاه را زمینه‌ساز انقلاب فکری بزرگ و گسترده در جامعه اسلامی خواند.

واعظ طبسی گفت: راه برای تحقیق و پژوهش بسیار هموار می‌باشد که باید اولویت‌ها در نظر گرفته شود و براساس این اولویت‌ و نیازها، تحقیق و پژوهش صورت بگیرد.

وی در خصوص تاسیس دانشکده علوم پزشکی گفت: بسیاری از دوستان اصرار دارند که دانشکده علوم پزشکی تاسیس شود که البته باید گفت ما مجوز تاسیس دانشکده علوم پزشکی را داریم، اما من این کار را نمی‌پسندم.

تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: ما با توفیق الهی توانسته‌ایم در مسیر پیشرفت در نظام جمهوری اسلامی گام‌های خوبی برداریم، و حتی بعضی مشکلات کشور گره‌اش با آستان قدس رضوی باز شده است، اما این را نیز باید گفت که گام‌های برنداشته‌ای وجود دارد، که این راه‌های طی نشده با فکر،تلاش و عشق براساس رابطه اعتقادی با ولایت طی شدنی خواهد بود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.