تاکید بر گسترش و ارتقای سطح روابط و مناسبات میان کشورهای فارسی زبان

فروردین ۱۴۰۳

در دیدار رییس جمهور افغانستان با دکتر روحانی مطرح شد

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران در دیدار حامد کرزای رییس‌جمهور افغانستان با وی، بر اهمیت گسترش و ارتقای سطح روابط و مناسبات میان کشورهای فارسی زبان تاکید کرد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری؛ دکتر روحانی عصر یکشنبه در این دیدار ضمن تشکر از حضور حامد کرزای رییس جمهور افغانستان در ایران برای شرکت در مراسم تحلیف اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران و افغانستان سوابق، اشتراکات و ظرفیت‌های فراوانی دارند که باید از آنها در جهت توسعه و تعمیق روابط دوجانبه استفاده حداکثری کنند.

 
رییس‌جمهور با اشاره به اینکه باید در فرصت‌های دیگری دیدارهای مفصلی میان مسئولان ایران و افغانستان جهت بررسی همکاری‌های پیش روی دو دولت و ملت برگزار شود، گفت: کشورهای فارسی زبان ایران، افغانستان و تاجیکستان می توانند همکاری‌های خود در بخش‌های مختلف را بیش از پیش گسترش دهند.
 
رییس جمهور افغانستان نیز در این دیدار با تبریک انتخاب دکتر روحانی به عنوان رییس جمهوری اسلامی ایران اظهار امیدواری کرد تا دوران دولت جدید زمینه ساز ترقی و پیشرفت روزافزون ایران شود.
 
وی همچنین با تقدیر از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت افغانستان تصریح کرد: دولت و ملت ایران همواره با درک مسائل افغانستان آغوش خود را به روی مردم این کشور گشوده‌اند.
 
ریس جمهور افغانستان به منظور شرکت در مراسم تحلیف رییس‌جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، به ایران سفر کرده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.