تاکید حزب اسلامی رفاه ایران بر آزادی شیخ النمر/اعدام عالم شیعه، برای عربستان سنگین تمام می‌شود

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

الله‌وردی نژاد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

دبیرکل حزب اسلامی رفاه ایران از ارائه درخواست این حزب به “احسان اوغلو” رئیس سازمان همکاری‌های اسلامی در جده برای جلوگیری از اعدام شیخ النمر روحانی برجسته شیعه در عربستان خبرداد.

“حسن الله‌وردی نژاد” در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به نشست اخیر حزب متبوعش که درباره وضعیت شیخ باقرالنمر(یکی از روحانیون شیعه عربستان) برگزار شده بود، اظهار داشت: هم‌اکنون دنیای اسلام نگران وضعیت این شیخ برجسته شیعه، که این روزها در سیاهچاله‌های عربستان سعودی است، هستند. 
 
وی با بیان اینکه شیخ نمر هم در تهران و هم در سوریه ریاست حوزه‌های علمیه را برعهده داشته و مورد احترام ده‌ها میلیون نفر از مسلمانان شیعه عربستان، بحرین و ایران است، افزود: از پادشاه کشور عربستان که مسلمان و برادر دینی ماست، می‌خواهیم در ماه مبارک رمضان از اعدام عالم بزرگوار شیخ نمر خودداری کند.

دبیرکل حزب اسلامی رفاه ایران ادامه داد: خبر اعدام این عالم بزرگوار، موج شدیدی از نگرانی میان مسلمانان منطقه به وجود آورده است که اگر چنین واقعه‌ای عملی شود، بیشترین سود را صهیونیست‌ها، غرب و استکبار جهانی خواهند برد و برای عربستان گران تمام خواهد شد.
 
این فعال سیاسی همچنین از ارائه درخواست این حزب به “احسان اوغلو” رئیس سازمان همکاری‌های اسلامی در جده برای جلوگیری از اعدام این عالم شیعه اشاره کرد و گفت: ما از سران دولت عمان، قطر، بحرین تقاضا داریم که با رافت اسلامی از آل سعود بخواهند که از اعدام این شیخ بزرگوار جلوگیری کنند؛ ما به عنوان یک مسلمان نباید غفلت کنیم و باید این تلنگر را به گوش عربستان سعودی برسانیم.
 
دبیرکل حزب اسلامی رفاه ایران به ارائه درخواست خود به”امیرعبداللهیان” و “حجت‌الاسلام محسن قمی” معاونت بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری اشاره و تاکید کرد: قلب جامعه اسلامی از چنین واقعه‌ای جریحه‌دار خواهد شد؛ مرز ولایتمداری ما مسلمانان فراتر از مرزهای جغرافیایی است. ما نمی‌خواهیم پاسپورت‌های ایرانی ما در خارج از کشور حرمت داشته باشد، همین که یک کودک خردسال برمه‌ای عکس مقام معظم رهبری را بر سینه می‌گذارد یک پاسپورت ایرانی است که به آن افتخار می‌کنیم.

گفتنی است؛ “شیخ باقر النمر” عالم شیعه عربستانی در سال ۲۰۱۲ و در پی حرکت های اعتراضی شیعیان عربستان بازداشت شد و به تازگی برخی منابع خبری عربستان از صدور حکم برای این روحانی شیعه خبر داده اند که بر اساس آن، دستگاه قضایی عربستان وی را به محاربه متهم کرده و دادستانی این کشور برای وی تقاضای اعدام کرده است.

سردار سرلشگر بسیجی «سیدحسن فیروزآبادی» رییس ستاد کل نیروهای مسلح نیز در واکنش به صدور حکم اعدام شیخ باقر النمر عالم شیعه عربستانی گفته است: خون این عالم در قلوب ده‌ها میلیون شیعه و در بین مسلمانان جهان خواهد جوشید و هزینه آن برای عربستان بسیار سنگین خواهد بود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. احمدی:

    درود خدا بر آقای الله وردی نژاد. ما مسلمانیم وظیفه ماست دفاع از پیروان ولایت فقیه. انشاالله شیخ نمر آزاد می شود

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.