تاکید دوباره اوباما بر حمایت از رژیم صهیونیستی برای “دفاع از خود”!

۲۷ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

aljazeera6-5.jpg

رئیس جمهوری آمریکا در گفت‌وگوی تلفنی با اول وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر حمایت خود را از اسرائیل اعلام کرد.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، iبه نقل از خبرگزاری شینهوا، کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: بنیامین نتانیاهو، اول وزیر اسرائیل در تماس تلفنی با باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا تازهترین تحولات اسرائیل و نوار غزه را iبه اطلاع وی رساند.

نتانیاهو از رئیس جمهوری و مردم آمریکا برای سرمایه‌گذاری بر روی سیستم گنبد آهنین و سیستم دفاعی خمپاره انداز قدردانی کرد و گفت که این سیستم‌ها iبه طور موثری از اصابت موشک‌های نیروهای مقاومت iبه اسرائیل جلوگیری کرده است.

رئیس جمهوری آمریکا نیز از کشته شدن غیرنظامیان فلسطینی و اسرائیلی ابراز تاسف کرد و درخصوص گزینه‌های مورد نیاز برای کاهش تنش‌ها بحث و تبادل نظر کرد.

اوباما روز جمعه همچنین با محمد مرسی،‌ رئیس جمهوری مصر گفت‌وگوی تلفنی داشت و از تلاش‌های وی برای کاهش تنش‌ها در روابط رژیم صهیونیستی و فلسطین قدردانی کرد.

این دومین باری است که اوباما با نتانیاهو و مرسی از روز چهارشنبه گفت‌وگوی تلفنی دارند و محور این تماس‌ها تشدید ناآرامی‌ها در نوار غزه اعلام شده است.

طبق بیانیه کاخ سفید اوباما از “حق اسرائیل برای دفاع از خود” در برابر حملات موشکی دفاع و تاکید کرده است که نتانیاهو باید از هر روشی برای کاهش تلفات غیرنظامیان استفاده کند.

موج تازه ناآرامی‌ها در نوار غزه پس از آن شدت گرفت که جت‌های جنگنده اسرائیلی احمد الجعبری، فرمانده گردان‌های عزالدین قسام را ترور کردند. از آن پس گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی حماس و سایر گروه‌های مقاومت iبه مقابله در برابر حملات صهیونیست‌ها پرداختند که iبه کشته شدن ۲۴ فلسطینی غیرنظامی و زخمی شدن ۲۷۰ تن دیگر منجر شده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.