تاکید دوباره روسیه بر به رسمیت شناخته شدن حقوق ایران در ان پی تی

۱۷فروردین۱۳،

22-466.jpg

معاون وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد به اعتقاد روسیه همه حقوق ایران در معاهده «ان پی تی» از جمله حق غنی‌سازی اورانیوم باید در ازای کنترل و نظارت آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌یی بر برنامه هسته‌یی این کشور به رسمیت شناخته شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به نقل از ایتارتاس، سرگئی ریابکوف پس از پایان مذاکرات آلماتی در روز شنبه گفت: ما معتقدیم اگر چنین توافقی صورت گیرد، همه تحریم‌ها باید لغو شود.

وی اظهار کرد: ما در ارتباط با کار و فضای گفت‌وگوها، حرکت رو به جلو داشتیم اما متأسفانه نتوانستیم مواضع دو طرف را دربارهٔ بسیاری از جنبه‌ها هماهنگ کنیم. تاکنون یافتن نقاط مشترکی که بتوان گفت سرانجام به پیشرفت‌هایی رسیدیم ، تقریبا دشوار بوده است.

وی ادامه داد: روسیه مخالف سیاست شرکای غربی خود برای اعمال تحریم‌ها علیه ایران است.

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: وظیفه مشترک کشورهای گروه پنج به علاوه یک، یافتن راه حلی برای برنامه هسته‌یی ایران است. ما این مساله را پنهان نمی‌کنیم که رویکرد روسیه در قبال برنامه هسته‌یی ایران و راه‌های حل و فصل آن، چند جنبه دارد که از دیدگاه غرب نادرست و غیرمنصفانه است. در وهله اول منظور من این واقعیت است که شرکای غربی از تحریم‌های یکجانبه و اقدامات بازدارنده یکجانبه استفاده می‌کنند. این نکته با شرکای غربی مورد بحث و مذاکره قرار می‌گیرد و ایران نیز از آن مطلع است.

وی افزود: اختلاف جزیی دیگری وجود دارد؛ ما معتقدیم که در روند مذاکرات هیچ‌گونه وقفه‌ای نباید وجود داشته باشد، ما تقریبا تجربه دشواری داریم از این‌که گفت‌وگوها به شکلی نامنظم و ناپیوسته برگزار می‌شود. دو دور نشست در آلماتی نمونه‌ای از نوع دیگری از کار است، نمونه ای از پیشرفت و تحرک درحال انجام.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.