تاکید رئیس‌جمهور منتخب بر دفاع از حقوق ملت ایران در عرصه بین‌الملل

۲۸خردادماه،

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: ایران همواره اعلام کرده که در حل مسائل هسته‌ای بر راه‌حل مسالمت‌آمیز و مذاکره تاکید داشته و از حقوق بر حق ملت ایران دفاع خواهد کرد و رئیس‌جمهور منتخب نیز در نشست خبری روز قبل بر این مهم تاکید کردند.

“سید جلال فیاضی” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجیممتازنیوز، در واکنش به اظهارات اخیر اوباما رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر “ابراز خوشبینی از انتخاب رئیس‌جمهور منتخب ایران برای حل مسائل فی‌مابین دو کشور” را امری طبیعی دانست و گفت: زمانی که در کشورهای استراتژیک منطقه انتخابات و تحولی رخ می‌دهد سایر کشورها به آن اتفاق، رویکرد و واکنشی مثبت و خوشبینانه نشان می‌دهند.
 
وی در ادامه افزود: اظهارات اوباما در رابطه با انتخابات ایران و آینده روابط این دو کشور را می‌توان امری کاملا طبیعی و روال در امور دیپلماتیک هر کشور پس از وقوع تحولات داخلی آن کشور است.
 
فیاضی گریزی بر اولین مصاحبه رئیس‌جمهور منتخب ملت ایران داشت و تصریح کرد:  همانگونه که “حجت‌الاسلام‌ و‌ المسلمین حسن روحانی” طی اولین مصاحبه مطبوعاتی خود ضمن آنکه اعلام کرد غنی‌سازی اورانیوم در کشور تعلیق نخواهد شد به راه‌حل‌های دیپلماتیک اعتمادساز در جهت حل مسائل هسته‌ای ایران تاکید داشت، بنابراین طرح ادعای اوباما  بر اساس این اظهارات بیان شده است.
 
وی خارجی اظهار داشت: نکته قابل توجه آن است که ایران همواره اعلام کرده که در حل مسائل هسته‌ای بر راه‌حل مسالمت‌آمیز و مذاکره تاکید داشته و از حقوق بر حق ملت ایران دفاع خواهد کرد.
 
این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطر نشان کرد: اظهارات اخیر رئیس‌جمهور جدید ایران سبب طرح ادعاهای اوباما، غرب و جذابیت مسئله هسته‌ای کشورمان برای آنها شده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.