تاکید روحانی برای حل مشکل سفر ایرانی‌های مقیم آمریکا

گردآوری شده توسط گروه وب گردی ممتاز نیوز

رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از تأکید و تمایل رییس‌جمهور برای حل مشکلات و موانع اداری و اجرایی بر سر راه سفر ایرانی‌های مقیم آمریکا به کشور خبر داد.

محمدعلی نجفی، دربارهٔ‌ی موضوع ملاقاتش با ایرانی‌های مقیم آمریکا برای حل مشکلاتی مانند دریافت روادید ایران و سفر برای نسل سومی که پاسپورت آمریکایی دارند، در پاسخ به این پرسش که با چه پشتوانه و حمایتی از طرف دولت ایران یا وزارت امور خارجه قرار است این دیدار انجام شود، چون قطعا این حرکت توقع و انتظارهایی را در میان ایرانی‌های مقیم برای حل مشکلات‌شان به‌وجود می‌آورد، اظهار کرد: مسوولان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، البته نه خود من، قبلا جلساتی را با مسوولان وزارت اطلاعات و امور خارجه داشته‌اند و هماهنگی‌های اولیه انجام شده است. در این سفر هم اگر مشکلات دقیق‌تر مطرح شوند، جمع‌بندی می‌کنیم و ان‌شاءالله در برگشت، تلاش‌مان این است که بخش عمده‌ای از این مسائل حل شود.

وی گفت: در جلسه‌ای نیز رییس‌جمهور تأکید کرد که آنچه به‌عنوان موانع اجرایی و اداری تلقی می‌شود، هرچه زودتر باید برداشته شود و امیدواریم به نتیجه برسیم.

او در ادامه‌ی این گفت‌وگو در پاسخ به پرسشی دربارهٔ‌ی تفاوت دیدگاهش با رییس‌جمهور دربارهٔ‌ی موضوع گردشگری، با توجه به این‌که آقای روحانی روی اشتغالزایی گردشگری تأکید دارد، اما شما گردشگری را موضوعی فرهنگی می‌دانید، تأکید کرد: تناقضی وجود ندارد؛ نگاه ما به این بخش، فرهنگی است. معتقدم هر اقدام و فعالیتی در زمینه‌ی گردشگری، نفسا یک فعالیت فرهنگی است و هیچ تناقضی با اشتغال و اقتصاد ندارد. اتفاقا فکر می‌کنم، با این نگاه تازه، گردشگری را می‌توان بیشتر رونق داد.

نجفی به نگاه جامعه‌ی روحانیت به گردشگری خارجی نیز اشاره کرد و گفت: بخش‌هایی از جامعه‌ی روحانیت بنا به دلایلی و براساس برداشت‌هایی نسبت به گردشگری خارجی، مقداری نگرانی دارد. وقتی از نگاه فرهنگی به گردشگری صحبت شود، اولین اثرش این خواهد بود که ان‌شاءالله این نگرانی‌ها یا به کلی زائل شود یا کمتر شود.

او گردشگری را اتفاقی دانست که یک ملاقات فرهنگی را شکل می‌دهد و اضافه کرد: چرا این نگاه باید با اقتصاد و اشتغال در تناقض باشد؟!


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.