تاکید روسیه بر حق بی‌قید و شرط برای توسعه برنامه هسته‌یی ایران/ مذاکرات آلماتی۲ محور گفت‌وگوی وزرای امور خارجه ایران و آلمان

۱۴فروردین۱۳،

روسیه بر حق بی‌قید و شرط برای توسعه برنامه هسته‌یی ایران تاکید کرد.

ایگور مارگولف، معاون وزیر امور خارجه روسیه به خبرگزاری اینترفکس روسیه گفت: مسکو امیدوار است پیشنهادهای مطرح شده از سوی میانجیگران بین‌المللی به تهران در رابطه با برنامه هسته‌یی تهران به پیشبرد مذاکرات در راستای حل مساله هسته‌یی ایران منجر شود.

وی اعلام کرد: روسیه در زمینه مسأله هسته‌یی ایران با گروه ۱+۵ همکاری نزدیکی دارد.  مسکو انتظار دارد «بسته به روز شده خواسته‌ها» که در نشست اخیر آلماتی به ایران ارائه شد، بتواند به پیشرفت مداوم در مذاکرات هسته‌یی بیانجامد.

معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که کشورش بر این باور است که حل مساله هسته‌ای ایران باید بر پایه به رسمیت شناختن حقوق حقه تهران برای پیشبرد برنامه‌های هسته‌یی صلح‌آمیز ایران باشد. در عین حال، روسیه برای مذاکره نزدیک با چین در مورد برنامه هسته‌یی ایران ارزش بسیاری قائل است و مواضع مسکو و پکن در بسیاری از موارد یکسان است. روسیه بر این باور است که اعمال تحریم‌های یک جانبه و فشار سیاسی بر ایران تنها به بن‌بست ختم می‌شود. چنین اقداماتی مخرب است و سبب می‌شود تلاش‌های دیپلماتیک برای حل مسأله راه به جایی نبرد.

گفتنی است وزیر امور خارجه آلمان روز پنچشنبه در یک تماس تلفنی با وزیر امور خارجه کشورمان پیرامون آخرین تحولات مساله هسته‌یی به رایزنی پرداخت.

گیدو وستروله و علی‌اکبر صالحی ضمن رایزنی و تبادل نظر مفصل دربارهٔ مذاکرات پیش روی آلماتی ۲ ابراز امیدواری کردند که این گفت‌وگوها آغاز یک فرآیند مثبت و روبه جلو بوده و این روند به نتایج سازنده و مثبتی منتهی شود.

وستروله با اظهار خرسندی از رایزنی‌های فیمابین ابراز امیدواری کرد که این رایزنی‌ها استمرار و افزایش یابد.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.